آفتاب
آخرین مدعیات مقامات صهیونیست درباره حملات به فلسطین

"عمیقا متأسفیم از کشته شدن افراد در غزه!"

"عمیقا متأسفیم از کشته شدن افراد در غزه!"

در حالی که حملات وحشیانه اسرائیل به نوار غزه به شهادت و مجروح شدن صدها تن منجر شده است، مقام های رژیم صهیونیستی در آخرین اظهارات خود اعلام کردند که این حملات همچنان ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آویگدور لیبرمن، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی بار دیگر خواستار حمله زمینی به نوار غزه و اشغال این منطقه شد و گفت: اسرائیل باید تا آخر جلو برود.

لیبرمن در یک کنفرانس خبری افزود: من همیشه می گویم که تلافی خواهیم کرد. این عملیات زمانی پایان خواهد یافت که اسرائیل کنترل تمامی نوار غزه را به دست بگیرد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز با بیان این که "اسرائیل حمله به غزه را ادامه خواهد داد"، مدعی شد: ما راه حل دیپلماتیک را ترجیح می دهیم و با پذیرش پیشنهاد آتش بس مصر این کار را کردیم اما حماس راهی به جز گسترش و تشدید حمله برای ما نگذاشته است.

به گفته او، "حماس تصمیم به ادامه نبرد گرفت و بهای این تصمیم را خواهد پرداخت. وقتی آتش بسی در کار نیست، پاسخ ما آتش است."

در همین حال، شیمون پرز، رئیس رژیم صهیونیستی مدعی شد که حماس برای نخستین بار در دنیای عرب "منزوی شده است".

وی ادعا کرد: ما هیچ گزینه جایگزین نداریم. ما این کار (حمله) را نکردیم به این علت که انتخاب ما بوده باشد؛ علت این بود که ما انتخابی نداشتیم.

مارک رگیو، سخنگوی رژیم صهیونیستی نیز بار دیگر حماس را "مقصر" تمام جنایاتی دانست که اسرائیل مرتکب آن ها شده است.

وی گفت: درک این مسأله بسیار مهم است که چه اتفاقی درحال رخ دادن است. دوشنبه شب بود که مصری ها به صورت علنی پیشنهاد خود را برای آتش بس بیان کردند. در واکنش به این پیشنهاد بود که صبح روز سه شنبه کابینه امنیتی اسرائیل تشکیل جلسه داد و پس از بررسی این پیشنهاد، آن را پذیرفت.

سخنگوی رژیم صهیونیستی سپس مدعی شد: این پیشنهاد مورد حمایت اتحادیه عرب و محمود عباس و تشکیلات خودگردان فلسطینی قرار گرفت اما حماس هم در حرف و هم در عمل این پیشنهاد را رد کرد. حماس متعهد به شلیک کردن موشک به داخل اسرائیل است.

دور گولد، مشاور ارشد نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سیاست خارجی نیز گفت: ملحق کردن حماس به روند صلح اشتباه بزرگ دیپلماتیک است.

وی در گفت و گو با شبکه تلویزیونی سی.ان.ان ادعا کرد: طرف اسرائیلی با آتش بس و متوقف کردن همه اقدامات نظامی علیه نوار غزه موافقت کرد اما حماس آتش بس را علاوه بر گفتار در عمل نیز رد کرد. چنین وضعی کاملا غیرقابل قبول است و اقدام نظامی اسرائیل از سر گرفته شد.

مشاور نخست وزیر اسرائیل درباره کشته شدن مردم فلسطین گفت: اسرائیل درباره کشته شدن افراد حتی در بین دشمنان ما عمیقا متأسف است!

در حالی که جنگنده های اسرائیلی بخشی از زمین های کشاورزی را در شمال و جنوب غزه بمباران کردند، بنی گانتس، رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل گفت: ما در جنوب اسرائیل حالت تدافعی-هجومی برای ضربه زدن به حماس اتخاذ کرده ایم.

وی ادامه داد: ارتش اسرائیل عملیات خود علیه غزه را افزایش خواهد داد.

انتهای پیام

کد N395202

وبگردی