آفتاب

یونسی: جریان های سیاسی نیاز به آسیب شناسی خود دارند

یونسی: جریان های سیاسی نیاز به آسیب شناسی خود دارند

تهران- ایرنا- دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقلیت های مذهبی گفت: هر جریان سیاسی نیاز دارد در مقام آسیب شناسی از خود باشد و اشتباهات را در گذر زمان برطرف کند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین ˈعلی یونسیˈ شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران در حسینه فاطمه الزهرا (س) تهران در واکنش به پرسش خبرنگاری در خصوص، دیدگاه دولت درباره تشکیل جریان فکری ˈنواصلاح طلبانˈ این مطلب را بیان کرد.

وی با بیان اینکه به دنبال تأیید اظهارات این خبرنگار نیست، گفت: اگر منظور این باشد که اصلاح طلبان هم باید هر از چند گاهی خود را اصلاح کنند، ما با این موضوع مخالفتی نداریم و آن را درست می دانیم.

یونسی اظهار داشت: چرا که هر جریان سیاسی نیاز دارد در مقام آسیب شناسی از خود باشد و اشتباهات خود را در گذر زمان برطرف کند؛ این اتفاق در هر دو گروه اصلاح طلب و اصول گرا در حال انجام است و هر دو طرف مدام در حال تغییر و اصلاح خود هستند.

وی در ادامه در خصوص دیدار اعضای هیأت دولت با مقام معظم رهبری نیز گفت: رهبری در این دیدار از دولت به مانند همیشه حمایت کردند؛ ایشان با شفافیت و صراحت گفتند که از دولت حمایت می کنند تا انشاء الله بهانه ای به دست افراد مخالف داده نشود.

دستیار ویژه رییس جمهوری ادامه داد: بدون حمایت مقام معظم رهبری، دولت کاری نمی تواند انجام دهد؛ برخی از مخالفان دولت، نمی خواستند متوجه این موضوع شوند که رهبری فرمودند از دولت و هم از تیم مذاکره کننده حمایت می کنند.

یونسی اظهار داشت: منتقدان و مخالفان دولت حق دارند که انتقاد کنند اما بدانند که دولت، مورد حمایت رهبری است و این دولت، کوچکترین اقدامی بر خلاف نظر رهبری انجام نمی دهد و شخص دکتر روحانی نیز حتی در فکر خود تصور نمی کند که برخلاف نظر رهبری حرکت کند.

وی در واکنش به پرسش دیگری در خصوص طرح همزمانی عید فطر در راستای وحدت بیشتر میان مسلمانان جهان گفت: مبنای این موضوع میان شیعه و سنی متفاوت است و حکومت ها حق اعلام نظر دارند و ما باید ببینیم ولی فقیه چه زمانی را عید اعلام می کنند و از ایشان تبعیت کنیم.

یونسی افزود: رهبری از همه ابزار علمی برای استهلال ماه استفاده می کنند و باید همه گوش به زنگ باشیم که از رادیو و تلویزیون چه چیزی در این خصوص اعلام می شود.

شبس(3)1346**1504
کد N395193

وبگردی