آفتاب

وین 6؛ دستیار ویژه رییس جمهور با گزارش مبسوط به تهران بازگشت

وین 6؛ دستیار ویژه رییس جمهور با گزارش مبسوط به تهران بازگشت

وین - ایرنا - ˈحسین فریدونˈ دستیار ویژه رییس جمهوری که به منظور اطلاع از آخرین تحولات روند مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 و ارایه گزارش تفصیلی به رییس جمهوری در مذاکرات وین 6 حضور یافته بود، سه شنبه شب وین را به مقصد تهران ترک کرد.

به گزارش ایرنا، ششمین دور از مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 از یازدهم تیرماه در پایتخت اتریش آغاز شده و قرار است تا 29 تیرماه ( 20 جولای) با حضور طرفین مذاکره کننده ادامه داشته باشد.

یک عضو هیات مذاکره کننده هسته ای ایران دلیل حضور حسین فریدون دستیار ویژه رییس جمهوری در مذاکرات وین 6 را ارائه گزارش روند مذاکرات از سوی وی به دکتر حسن روحانی در تهران عنوان کرد.

وی گفت: با توجه به تراکم دیدارها و فشردگی جلسات سیاسی و فنی هیات ایرانی با اعضای مختلف گروه مذاکره کننده 1+5، امکان عزیمت وزیر خارجه به تهران جهت ارایه گزارش به رییس جمهوری وجود نداشت و به همین دلیل، حسین فریدون بنا به درخواست دکتر ظریف جهت حضور در این دور از مذاکرات به وین سفر کرده بود.

این عضو هیات مذاکره کننده هسته ای خاطرنشان کرد: دستیار ویژه رییس جمهوری در مذاکرات وین حضور داشت تا گزارشی تفصیلی از آنچه که در دور اخیر مذاکرات روی داده است را به اطلاع دکتر روحانی برساند.

اروپام** 1701** 1572** 1553
کد N395129

وبگردی