آفتاب

شیخ الاسلام: طرح آتش‌بس مصر خیانت به فلسطینی‌هاست

شیخ الاسلام: طرح آتش‌بس مصر خیانت به فلسطینی‌هاست

دبیر کل کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین مجلس گفت: طرح آتش‌بس مصر بزرگ‌ترین خیانت به ملت فلسطین است چراکه حداقلِ حقوق فلسطینی‌ها در این طرح در نظر گرفته نشده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسین شیخ الاسلام، مشاور امور بین‌الملل رییس مجلس شورای اسلامی که عصر سه‌شنبه در سلسله سمینارهای روز قدس با عنوان "روز قدس، از منظر امام خمینی (ره )" که در موسسه تحقیقاتی و پژوهش‌های سیاسی ندا حضور داشت به بررسی و تحلیل آخرین وضعیت فلسطین پرداخت.

او با اشاره به طرح مصر برای برقراری آتش‌بس میان فلسطین و رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: از نظر من این طرح خیانتی در حق فلسطینی‌هاست زیرا در آن مطرح شده است راه‌های زیرزمینی که از طریق آن‌ها به مردم غزه، غذا و کمک می‌رسید باید کاملاً بسته شوند.

شیخ الاسلام با اشاره به مواضع امام راحل در قبال ملت فلسطین گفت: امام خمینی (ره) در سخنرانی‌های خود همواره سه محور شاه - استبداد، آمریکا- استعمار و صهیونیست - اسراییل را مورد تأیید و توجه قرار می‌دادند.

دبیرکل کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این امام خمینی بود که ابتدا اندیشه ظلم ستیزی و ضداستبدادی را تولید کرد که نتیجه این اندیشه نابودی اسراییل خواهد بود. هم‌چنین امام راحل اقدام به تشکیل بسیج جهان اسلام در مقابل اسراییل کردند و این اقدامات‌شان تا جایی ادامه داشت که رییس ساواک قم از ایشان خواست که در سخنرانی‌های خود اسراییل،‌ آمریکا و شاه را خطاب قرار ندهند که امام راحل فرمودند اگر به این مسائل نپردازند دیگر صحبتی برای گفتن ندارند.

وی با بیان این که روز قدس سمبل مبارزه با مستکبران جهان است افزود: حرکت امام خمینی در حمایت از ملت فلسطین و همه مظلومان جهان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بعد تازه‌ای یافت و آن آوردن میلیونی مردم، با رهبری مشخص به خیابان‌ها در روز قدس بود. بنابراین امام (ره ) روز قدس را برای تمام مظلومان و مستضعفان جهان بنا کرد.

مشاور امور بین‌الملل رییس مجلس در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حملات رژیم صهیونیستی به غزه خاطرنشان کرد: نکته جالب این‌جاست که اسراییل در اطراف سرزمین‌های اشغالی دیوار بزرگی کشیده است ولی موشک‌های مقاومت به راحتی از آن گذر می‌کنند. هم‌چنین این اسراییل است بر سر مردم غزه بمب و آتش می‌ریزد ولی این اسراییلی‌ها هستند که در پناهگاه‌ها به سر می‌برند و در واقع به جز مردمی که خانه‌های‌شان خراب شده است سایر ساکنان غزه در محل زندگی خود باقی مانده‌اند.

او با اشاره به ایجاد روز برائت از مشرکین در زمان حج به فرمان امام خمینی (ره) تصریح کرد: روز برائت از مشرکین در مراسم حج ایجاد شد زیرا امام اصرار داشتند که مظلوم نباید سکوت کند بلکه باید فریاد بزند؛ البته تبلیغات هم یکی از روش‌های رساندن پیام مظلومان به گوش جهانیان است ولی روز قدس و روز برائت مشرکین هم یکی از مهم‌ترین راه‌های انتقال فریاد مظلومان است.

به گزارش ایسنا، در بخش‌هایی از نشست روز جهانی قدس برخی محققان به ارائه تحقیقات خود پرداخته و عنوان کردند، نوع مبارزه نظامی کلاسیک حماس تغییر کرده و امروز آن‌ها سلاح‌ها و تاکتیک‌های جدیدی در اختیار دارند که از آن جمله می‌توان به پهپادها اشاره کرد و از دیگر نکات مهم این دور از حملات رژیم صهیونیستی به غزه را می‌توان انفعال آمریکا و اردن دانست. تا جایی که این انفعال باعث نارضایتی اسراییلی‌ها شده و اعلام کردند که گویی آمریکا در این جنگ بی‌طرف است.

هم‌چنین اظهار هم‌دردی برخی یهودیان با فلسطینی‌ها و اعتراضات یهودیان ضدصهیونیست در داخل و خارج سرزمین‌های اشغالی از دیگر نکاتی بود که در نشست امروز روز جهانی قدس با مضمون " روز قدس از منظر امام خمینی (ره)" مطرح شد.

انتهای پیام

کد N395034

وبگردی