آفتاب

موج ضد اسراییلی به مجلس هند کشیده شد

موج ضد اسراییلی به مجلس هند کشیده شد

دهلی نو - ایرنا - موج اعتراضات در هندوستان علیه رژیم تروریست اسراییل و همبستگی با مردم غزه روز سه شنبه به مجلس نمایندگان این کشور (لوک سابا) کشیده شد.

به گزارش ایرنا، مجلس 545 نفره هند امروز کشتار فلسطینیان در غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

نمایندگان احزاب چپ گرای هند با در دست گرفتن پلاکاردهای ضد اسراییلی خواهان اقدام سریع دولت کشورشان در محکوم کردن حملات بی رحمانه رژیم صهیونیستی در نوار غزه شدند.

نمایندگان احزابی مانند کنگره، کنگره ترینامول و ای یو ام ال با فریاد ˈدولت هندباید اسراییل را محکوم کندˈ خواهان واکنش هرچه سریع تر دهلی نو برای جلوگیری از حملات نیروهای صهیونیست به نوار غزه شدند.

خانم ˈمحبوبه مفتیˈ سخنگوی حزب پی دی پی گفت : رهبران جهان به همراه ˈنارندا مودی ˈ نخست وزیر هند در برزیل و در اجلاس بریکس در حال دیدار هستند و آنها باید یک قطعنامه جهت ایجاد آتش بس فوری در حملات یک طرفه رژیم صهیونیستی در نوار غزه به تصویب برسانند .

وی با اشاره به اینکه موج اعتراضات مردم هند علیه رژیم صهیونیستی رو به افزایش است خواهان موضع یکپارچه پارلمان این کشور در حمایت از فلسینیان شد.

در جلسه امروز مجلس هند خانم ˈسوشما سوراجˈ وزیر امور خارجه این کشور نیز حضور داشت.

همچنین امروز نیز جوانان شهر سرینگر مرکز کشمیر تحت اداره هند با راهپیمایی در خیابان ها اعتراض خود را نسبت به ادامه بمباران مردم غزه توسط رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

دیروز نیز تعداد زیادی از دانشجویان، وکلا و حتی کارمندان دولت هند با حضور در خیابان های سرینگر نسبت به عملیات تروریستی اسراییل در نواره غزه اعتراض کردند.

رهبران مذهبی در کشمیر از جمله عمر فاروق و یاسین ملک نیز بمباران نواره غزه توسط نیروهای اسراییلی را که منجر به کشته و زخمی شدن بیش از یک هزار نفر از جمله کودکان شده محکوم کردند.

گروهی زیادی از جوانان هند دیروز در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در دهلی نو دست به تظاهرات زدند که با ورود پلیس این رویداد به خشونت کشیده شد و شماری دستگیر شدند.

آساق ** 2163 ** 275 **
کد N395014

وبگردی