آفتاب

اردوغان اسرائیل را به ارتکاب "تروریسم دولتی" متهم کرد

اردوغان اسرائیل را به ارتکاب "تروریسم دولتی" متهم کرد

نخست وزیر ترکیه امروز (سه‌شنبه) در اظهاراتی نسبت به حملات هوایی وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم نوار غزه واکنش نشان داد و این رژیم را متهم به ارتکاب "تروریسم دولتی" علیه فلسطینی‌ها کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه اظهار داشت که با وضعیت فعلی بوجود آمده، مساله عادی سازی روابط میان اسرائیل و آنکارا دیگر مطرح نیست.

اردوغان در سخنانی خطاب به نمایندگان متعلق به حزب سیاسی خود در پارلمان ترکیه، اسرائیل را متهم به ارتکاب کشتار فلسطینی‌ها کرد و گفت: اسرائیل به تروریسم دولتی در منطقه ادامه می‌دهد. هیچکس به جز ما به اسرائیل نمی‌گوید که دست از کارش بکشد.

اردوغان افزود: جهان تا چه میزان در قبال این تروریسم دولتی ساکت خواهد ماند؟

در حین سخنرانی اردوغان، حامیان وی در حزب عدالت و توسعه شعار می‌دادند: اسرائیل قاتل!

این اظهارات اردوغان پس از آنکه اسرائیل طی یک هفته گذشته مرگبارترین خشونت‌ها را علیه نوار غزه انجام داده و 192 فلسطینی را شهید کرد، مطرح شده‌اند.

اردوغان همچنین در واکنش به طرح آتش‌بس ارائه شده از سوی مصر این طرح را "بسیار مثبت" و "ارزشمند" دانست و از آن استقبال کرد.

اردوغان گفت: من امیدوار هستم این آتش‌بس تضمین شود.

وی تاکید کرد: اما به نظر می‌رسد خون کودکان بی‌گناه فلسطینی در سیاست‌های کثیف خاورمیانه مورد استثمار قرار می‌گیرد.

اردوغان قرار است روز جمعه میزبان محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در ترکیه باشد. روابط میان ترکیه و رژیم صهیونیستی در سال 2010 پس از حمله کماندوهای اسرائیلی به کشتی ترکیه‌ای ناوگان آزادی نوار غزه در آب‌های بین‌المللی تیره شد.

اگرچه طی مدت اخیر بر اثر تلاش‌های آمریکا، صحبت از مساله عادی‌سازی روابط دو طرف می‌شد، اما اردوغان گفت: تا زمانی که اسرائیل به حملات خود ادامه دهد نمی‌توان چنین چیزی را در نظر گرفت.

وی خاطرنشان ساخت: اسرائیل باید بداند که اگر این کشتار ادامه یابد، عادی سازی روابط ما مطرح نخواهد بود.

اردوغان همچنین خطاب به فلسطینی‌ها گفت: شما دیگر تنها نیستید و هرگز تنها نخواهید بود.

انتهای پیام

کد N394898

وبگردی