آفتاب

علیزاده موسوی: 21 گروه تکفیری در سوریه فعالیت می‌کنند

علیزاده موسوی: 21 گروه تکفیری در سوریه فعالیت می‌کنند

دبیر اجرایی کنگره خطر جریان‌های تکفیری از فعالیت 21 گروه تکفیری تروریستی در سوریه خبر داد و این اندیشه را تهدیدی برای جهان اسلام و بشریت دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قم، حجت الاسلام والمسلمین موسوی علیزاده دوشنبه شب در دیدار اعضای ستاد برگزاری همایش بین‌المللی خطر جریان‌های تکفیری با آیت الله مکارم شیرازی و سبحانی گفت: خطر جریان‌های تکفیری امروزه بیش از هر روز دیگری رخ‌نمایی می‌کند و امروز در اکثر کشورهای اسلامی شاهد رسوخ این گروه‌ها هستیم.

دبیر همایش خطر جریان‌های تکفیری گفت: ریشه‌یابی تکفیری گری در اسلام، ریشه یابی اعقتادی تکفیری گری، شناخت جریان های تکفیری و سیاست و همچنین راه های برون رفت از این وضعیت از دلایل برگزاری این همایش است.

موسوی علیزاده افزود: تا کنون 529 مقاله به این همایش رسیده است و 207 چکیده مقاله تاکنون ارایه شده است که این میزان 70 مقاله سفارشی بوده است؛ هم‌چنین 59 مقاله خارجی نیز به این همایش رسید.

وی اظهارکرد: کتاب‌شناسی تکفیری‌ها از جمله کارهای جانبی است که در این همایش انجام شده است و قصد داریم برنامه‌ای بریزیم که پس از این همایش گنجینه بسیار غنی در این حوزه ایجاد شود.

علیزاده موسوی گفت: از بین شخصیت‌های برجسته جهان اسلام 300 نفر برگزیده شده‌اند و حداقل 200 تن از این افراد درجه یک جهان اسلام که برخی از آن‌ها تاکنون به دلایلی به ایران نیامده بودند برای این همایش دعوت می‌شوند.

او از برگزاری این همایش در پاییز امسال خبر داد و گفت: این همایش در آفریقا و دانشگاه‌های سراسر کشور و جهان اسلام بازتاب خواهد داشت و امیدواریم این حرکت بزرگ به یک حرکت جهانی علیه تکفیری‌گری مبدل شود.

انتهای پیام

کد N394744

وبگردی