آفتاب
هشتمین دور مذاکرات هسته ای؛

جان کری: فتوای رهبر ایران را بسیار جدی تلقی می‌کنیم/ لازم باشد به وین بازمی گردیم 

جان کری: فتوای رهبر ایران را بسیار جدی تلقی می‌کنیم/ لازم باشد به وین بازمی گردیم 

وزیر امور خارجه آمریکا با بیان اینکه فتوای رهبر ایران را بسیار جدی تلقی می‌کنیم، گفت: ما می خواهیم ایران و رهبری عالی ایران بدانند که ایران حق داشتن برنامه صلح آمیز هسته ای را طبق ان پی تی دارد .

به گزارش خبرنگار اعرامی مهر، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در پایان دو روز دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان در وین در نشست خبری با اشاره به اینکه امروز به واشنگتن باز می گردم تا با اوباما گفتگو کنم، گفت: طی روز های آینده در مذاکره با طرف ایرانی باید سخت کار کنیم. 

وی ادامه داد: آماده ایم اگر دلیلی وجود داشته باشد به وین بازگردیم اما هنوز هیچ برنامه مشخصی وجود ندارد .

کری اظهار داشت: هنوز شکاف های عمده ای وجود دارد و باید کارهای زیادی انجام دهیم .

وی تأکید کرد: علی‌رغم مشکلات متعهد هستیم که یک راه حل مناسب برای مسئله هسته ای ایران پیدا کنیم .

کری گفت: ما معتقدیم ایران باید از حق برنامه صلح آمیز هسته ای بهره مند شود.

 وزیر امور خارجه آمریکا بیان کرد: در این دوره از مذاکرات نیز مثل دورهای قبلی پیشرفتهایی حاصل شد اما تا رسیدن به توافق نهایی هنوز فاصله داریم.

وی درباره تعداد سانتریفیوژها و اخباری مبنی بر پذیرش ایران برای کاهش تعداد سانتریفیوژها نیز گفت: من نمی خواهم درباره میزان غنی سازی ها و تعداد سانتری فیوژها صحبت کنم . همه طرف ها پشت میز مذاکره نشسته اند.

کری ادامه داد: هدف ما شفاف سازی و یک برنامه هسته ای امن است و اولویت اصلی ما در این مذاکرات صلح آمیز بودن برنامه هسته ای یران است.

وی تأکید کرد: ظریف مذاکره کننده سختی است اما واضح است که ما باید برای رسیدن به راه حل صحیح و منطقی تلاش کنیم.

کری درباره فتوای مقام معظم رهبری بیان کرد: فتوای رهبر ایران را بسیار جدی تلقی می کنیم.‫ اما نیاز ما این است که بر اساس یک چارچوب مشخص و تدوین شده عمل کنیم .

وی ادامه داد:  ما می خواهیم ایران و رهبری عالی ایران بدانند که ایران حق داشتن برنامه صلح آمیز هسته ای را طبق ان پی تی دارد .

 

کد N394736

وبگردی