آفتاب

برگزاری همایش قرآنی"روش‌های نوین حفظ، قرائت و تفسیر قرآن"در اندونزی

برگزاری همایش قرآنی"روش‌های نوین حفظ، قرائت و تفسیر قرآن"در اندونزی

همایش قرآنی "روش‌های نوین حفظ، قرائت و تفسیر قرآن کریم" در شهر ﺳﻮﺭاﺑﺎﻳﺎی اندونزی برگزار شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، 20 تیر 93، همایش قرآنی "روش‌های نوین حفظ، قرائت و تفسیر قرآن کریم" با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی شاهرختی اعزامی از مرکز بین المللی تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و شرکت نخبگان قرآنی از دانشجویان شهر سورابایا در محل دانشکده اصول الدین دانشگاه اسلامی سونان آمپل برگزار شد.

احمدی در رابطه با اجرای برنامه‌های مذهبی در قبل از انقلاب گفت: پیش از اینکه امام خمینی (ره) وارد صحنه نظام ما بشود و انقلاب صورت بگیرد، شاه اجازه نمی‌داد که حرکت دینی قرآنی و مذهبی ما به صورت خاص و گسترده انجام بشود و حرکت‌ها به صورت زیر زمینی بود، چون آنها نمی‌خواستند آگاهی لازم در زمینه علوم قرآنی توسط آحاد مردم پیدا شود.

وی در ادامه افزود: بعد از آمدن امام (ره) جریان بر عکس شد و حکومت زمینه‌های فراگیری گسترده مردم را در زمینه‌های گوناگون قرآن فراهم کرد. ملتی که در آغاز انقلاب کمتر از انگشتان دست حافظ قرآن داشت، اکنون طرح حافظان 10 میلیون را دارد اجرا می‌کند. و این به برکت همین فکر عمیق قرآنی مسؤولان و مردم این کشور عزیز اسلامی است. اکنون کشور ایران اسلامی مصوب‌های لازم را برای کسانی که در زمینه‌های گوناگون قرآن می‌خواهند کار کنند، فراهم کرده است.

احمدی اظهار کرد: در زمینه قرائت قرآن کریم، الآن ایران اسلامی مسابقات بین المللی برگزار می‌کند و قاریان را به کشورهای گوناگون اعزام می‌کند.

وی در خصوص مباحث تفسیری، مطالعاتی و تحقیقاتی اظهار کرد: به برکت انقلاب اسلامی و خواست و نگاه ویژه مسؤولان ارشد ایران و رهبر قرآنی آن و همت محققان و پژوهشگران در کشور عزیز، کتاب‌های فراوانی در حوزه‌های گوناگون علوم انسانی و اسلامی از نگاه قرآن تدوین گردیده به خصوص 20 تفسیر گران سنگ در این ایام انقلاب به صورت خاص نگاشته شده است.

انتهای پیام

کد N394482

وبگردی