آفتاب

اختصاص تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت به آسیب‌دیدگان ناشی از سیل، برف و کولاک زنجان

اختصاص تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت به آسیب‌دیدگان ناشی از سیل، برف و کولاک زنجان

هیأت دولت با اختصاص یک میلیارد و ششصد میلیون ریال تسهیلات بانکی به آسیب‌دیدگان ناشی از سیل برف و کولاک در استان زنجان موافقت کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، هیأت وزیران در جلسه 1393.4.15 به پیشنهاد معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور و به استناد اصل 138 قانون اساسی با پرداخت یک میلیارد و ششصد میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت از محل منابع داخلی بانک‌ها با معرفی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به شرح جدول زیر به آسیب‌دیدگان ناشی از وقوع سیل، برف و کولاک در استان زنجان با کارمزد چهار درصد و ضمانت زنجیره‌ای موافقت کرد.

بر این اساس طول مشارکت مدنی و فروش اقساطی جمعاً پانزده سال (سه سال مشارکت مدنی و دوازده سال فروش اقساطی) برای واحدهای احداثی می‌باشد. بدهی احتمالی سال‌های قبل آسیب‌دیدگان به بانک‌ها مانع از دریافت تسهیلات نیست.

موضوع تعداد واحد مسکونی خسارت‌دیده سقف تسهیلات فردی (میلیون ریال) جمع (میلیون ریال)
تسهیلات بانکی برای بازسازی اماکن مسکونی شهری 8 200 1600

همچنین طبق مصوبه هیأت وزیران مبلغ بیست میلیارد و دویست و هشتاد میلیون ریال به صورت هزینه‌ای و تملک دارایی سرمایه‌ای از محل منابع ماده 12 قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور موضوع بند «ش» ماده 224 قانون برنامه پنجم توسعه به شرح زیر در اختیار استانداری زنجان قرار می‌گیرد تا برابر مقررات و قوانین مربوط هزینه شود.

ردیف شرح سقف کمک به هر واحد مسکونی (میلیون ریال) نوع اعتبار جمع(میلیون ریال)
1 کمک بلاعوض برای بازسازیهشت واحد مسکونی شهری 25 هزینه‌ای 280
2 بازسازی تاسیسات زیربنایی و سایر بخشهای خسارت دیده - تملک دارایی سرمایه ای 20000
3 [td]جمع 20280

بر اساس مصوبه هیأت وزیران معاونت برنامه‌ریزی ونظارت راهبردی رئیس‌جمهور پرداخت یارانه سود (مابه‌التفاوت سود تعیین شده سهم متقاضی تا نرخ‌های مصوب شورای پول و اعتبار) و مانده مطالبات معوق شامل اصل و سود تسهیلات اعطایی به خسارت‌دیدگان ناشی از سیل برف و کولاک در استان زنجان را تضمین و تعهد می‌نماید تا پس از اعلام بانک مرکزی در لوایح بودجه سال بعد پیش‌بینی و به شبکه بانکی پرداخت شود. این تضمین نافی مسئولیت بانک‌های عامل در وصول مطالباتشان نیست.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، این مصوبه در تاریخ 1393.4.18 از سوی معاون اول رئیس‌جمهور ابلاغ شده است.

انتهای پیام

کد N394253

وبگردی