آفتاب

بشار جعفری: حمایت برخی کشورها از تروریسم دلیل بحران سوریه است

بشار جعفری: حمایت برخی کشورها از تروریسم دلیل بحران سوریه است

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل ضمن محکوم کردن سکوت جامعه جهانی در قبال رخدادهای نوار غزه، گفت: دلیل رنج و مشکلات انسانی مردم سوریه، حمایت برخی کشورها از تروریسم در این کشور است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سوریه نیوز، بشار جعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در سخنانی گفت: اساس رنج‌ها و مشکلات انسانی مردم سوریه اقدامات برخی کشورهایی است که از تروریسم در سوریه حمایت می‌کنند و کمک‌های بشردوستانه تا زمانی که حمایت از تروریست‌ها ادامه داشته باشد، کافی نخواهد بود و کاری از پیش نمی‌برد.

وی افزود: برخی کشورها هستند که از موضوع اوضاع انسانی در سوریه برای بحرانی‌تر کردن اوضاع و مشکلات سوءاستفاده می‌کنند.

جعفری خاطرنشان کرد: دولت سوریه هیچ‌گاه در خصوص موضوع کمک‌های بشردوستانه کوتاهی نکرده است. اموالی که برای حمایت از تروریست‌های القاعده در سوریه خرج شده است برای حل هر بحران انسانی در جهان کافی بود.

وی برخی کشورهای منطقه را به مشروعیت بخشیدن به تروریسم در مقابل دیدگاه جامعه جهانی متهم کرد و گفت: دم زدن از مبارزه با تروریسم در سوریه کافی نیست بلکه باید حامیان گروه‌های تروریستی در عربستان، قطر و ترکیه را مجازات کرد.

جعفری اظهار داشت: چگونه ممکن است کشورهای عضو دائم شورای امنیت به حمایت از نهادهای تروریستی ادامه بدهند. در حال حاضر زمان آن فرا رسیده که شورای امنیت در مقابل دشمنان ملت سوریه بایستد.

وی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری در سوریه گفت: این انتخابات به تمامی جهان ثابت کرد که ملت سوریه در برابر فشارها پایدارند و شکست نمی‌خورند.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل همچنین سکوت جامعه جهانی در قبال حوادث نوار غزه را محکوم کرد.

انتهای پیام

کد N394113

وبگردی