آفتاب
اسفنانی در نطق میان‌دستور:

بانک‌ها با استفاده از سرمایه‌های مردم در مقابل آنها ایستاده‌اند

بانک‌ها با استفاده از سرمایه‌های مردم در مقابل آنها ایستاده‌اند

بدون شک جنایات غیرانسانی و ددمنشانه صهیونیست‌ها در این روزها در پاره کوچک باقی مانده از فلسطین عزیز و اولین قبله‌گاه مسلمین برای همه حتی غیر مسلمانان نیز جانکاه و بسیار دردآور و شایسته محکومیت جهانی است.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با انتقاد از عملکرد بانک‌ها گفت: بانک‌ها مطابق قانون ایجاد شده‌اند تا کار پولی و بانکی کنند٬ اما اکنون نه تنها از این وظیفه غافل شده‌اند بلکه با امور اقتصادی خود رقیب قدرتمندی به لطف پشوانه‌های سپرده‌های مردم برای آنان شده و نه تنها گره‌ای از مشکلات آنان باز نمی‌کنند بلکه گره بر گره آنها می‌افزایند.

به گزارش ایلنا٬ محمدعلی اسفنانی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود گفت: بدون شک جنایات غیرانسانی و ددمنشانه صهیونیست‌ها در این روزها در پاره کوچک باقی مانده از فلسطین عزیز و اولین قبله‌گاه مسلمین برای همه حتی غیر مسلمانان نیز جانکاه و بسیار دردآور و شایسته محکومیت جهانی است.

نماینده مردم فریدون‌شهر٬ فریدن و چادگان در مجلس شورای اسلامی٬ ادامه داد: این جنایات ثمره تفرقه‌ای است که دشمنان اسلام در صفوف مسلمین ایجاد و بر این امر اصرار کرده و با عرض تأسف سران برخی از کشورهای عربی نیز با آنها همراه شده‌اند.

وی گفت: بدانید که دشمنی دشمنان دین پایان پذیر نیست و ایجاد، حمایت و تقویت تروریست‌های تکفیری در کشورهای اسلامی ادامه همین تفکر منفور٬ دردآور و هدف آنان آسیب زدن به مسلمانان و اسلام عزیز از درون است.

اسفنانی ادامه داد: جنایات بی حد و حصر دژخیمان صرفا متوجه مسلمانان است و تفاوتی بین فرق اسلامی وجود ندارد.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ تصریح کرد: اگر این جانیان درنده و زشت‌خو که به دروغ خود را مسلمان می‌نامند٬ داعیه مضحک و تمسخرآمیز خلافت اسلامی و بیعت با یکی از منفورترین چهره‌های ضد بشری را مطرح کرده‌اند در ادعای خود راستین هستند پس چگونه است که تا کنون حتی پاره‌سنگی به طرف دشمنان دین و اسلام پرتاب نکرده‌اند و حتی در مقابل جانیانی که بویی از انسانیت نبرده و با سلاح‌ها به جان مردم بی‌گناه افتاده‌اند اعلام مخالفت نکرده و صرفا به وحشیانه‌ترین طرق ممکن اقدام به کشتار مسلمین می‌کنند واحکام نورانی اسلام را به زشت‌ترین روش ممکن در جهت بهره‌برداری نفسانی تفسیر می‌کنند.

وی گفت: مسلمانان، علما٬ دانشمندان٬ اندیشمندان و بزرگان هوشیار باشید و زبان در کام نگیرید که کل کم راع و کل کم مسئول هستید و بدانید که قیامت نزدیک و عذاب خداوند علیم است.

اسفنانی با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود در بخش‌های مختلف٬‌ گفت: علی‌رغم تقدیم بودجه در زمان قانونی توسط دولت که جای تشکر در این‌خصوص دارد و تصویب آن در موعد مقرر در مجلس و گذشت 4 ماه از سال متاسفانه هنوز اعتبارات در اختیار ادارات قرار نگرفته است.

وی ادامه داد: این در حالی است که در حوزه انتخابیه بنده به لحاظ کم بودن فصل کار که کمتر از 4 ماه دیگر باقی مانده است در صورت عدم تزریق اعتبارات کماکان کارهای نیمه تمام و طرح‌های ناقص به حال خود باقی مانده و تخصیص اعتبارات در فصل سرما فایده‌ای برای منطقه نداشته و داروی پس از مرگ سهراب به شمار می‌رود.

اسفنانی گفت: یک سال از شهرستان شدن بوئین میان‌دست می‌گذرد اما همانطور که در گذشته نیز اعلام کرده‌ ام و اکنون نیز اعلام می‌کنم هنوز ترتیب اثری در این‌باره داده نشده است.

وی با انتقاد از عملکرد بانک‌ها در ارائه تسهیلات به مردم گفت: داد مردم زحمتکش به ویژه کشاورزان٬ دامداران و صنعتگران ازعدم همراهی بانک‌ها با آنها درآمده است٬ از این‌رو از مسئولان می‌خواهم که به داد مردم برسند.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: بدانید که بانک‌ها مطابق قانون ایجاد شده‌اند تا کار پولی و بانکی کنند٬ اما اکنون نه تنها از این وظیفه غافل شده‌اند بلکه با امور اقتصادی خود رقیب قدرتمندی به لطف پشوانه‌های سپرده‌های مردم برای آنان شده و نه تنها گره‌ای از مشکلات آنان باز نمی‌کنند بلکه گره بر گره آنها می‌افزایند.

اسفنانی تاکید کرد: تا زمانی که این روش درخصوص بانک‌ها در کشور وجود دارد٬ امیدی به پویایی اقتصاد و تولید نباید داشت٬ لذا شایسته است نسبت به امهال بدهکاران و صنعتگران و کشاورزان و مساعدت در پرداخت اعتبارات مجدد به آنها جهت عبور از رکود کنونی اقدام شود.

وی خطاب به رئیس جمهور گفت: عده قابل توجهی در آزمون استانداری ثبت‌نام٬ قبول و حتی به دستگاه‌های دولتی معرفی شده‌اند اما علی‌رغم گذشت دو سال از این امر هنوز به کار گرفته نشده‌اند که صرف‌نظر از تضییع حقوق و حق آنها در این‌خصوص بیم آن می‌رود که از سن قانونی استخدام عبور و برای همیشه از استخدام در ارگان‌های دولتی محروم شوند.

این نماینده مردم در مجلس نهم خطاب به وزیر ورزش و جوانان افزود: حوزه انتخابیه بنده سرشار از نیروهای توانمند در عرصه ورزش است٬ اما این مناطق از کمترین حمایت برخوردار هستند لذا شایسته است مساعدت ویژه در جهت ارتقای سطح ورزش٬ سلامت و تعالی جوانان صورت گیرد.

اسفنانی خطاب به وزیر نیرو تصریح کرد: سال‌ها از قول تخصیص 450 لیتر آب به کشاورزان و احداث سد روستای نهضت‌آباد می‌گذرد اما با کمال تاسف هنوز اقدامی عملی در این رابطه صورت نگرفته و مردم هنوز چشم‌به راه مسئولان هستند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس خطاب به وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: جاده ترانزیتی اصفهان- خوزستان در حدفاصل دامنه به علی‌گودرز به ویژه در قسمت کمربندی شمالی بعد از سال‌ها کماکان ناقص و ناتمام است و از کشته‌های تصادفات پشته می‌سازد.

کد N394023

وبگردی