آفتاب

یک سوم آمریکایی‌ها و اکثر جمهوری‌خواهان استیضاح اوباما را خواستارند

یک سوم آمریکایی‌ها و اکثر جمهوری‌خواهان استیضاح اوباما را خواستارند

یک سوم از آمریکایی‌ها و اکثریت جمهوری‌خواهان در ایالت متحده آمریکا استیضاح باراک اوباما را خواستارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی میل، نتایج دو نظرسنجی جداگانه نشان می‌دهد یک سوم آمریکایی‌ها بر این باورند که کنگره باید باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا را استیضاح کند.

نتایج این نظرسنجی‌ها همچنین نشان داد که اکثریت جمهوری خواهان آمریکا ( 58 درصد) و 68 درصد بر این باورند که اوباما باید استیضاح شود. کنگره آمریکا هیچ قصدی برای استیضاح باراک اوباما ندارد اما شکایت جان بوئنر، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گمانه زنی‌هایی را درباره احتمال استیضاح به وجود آورده است. این نظرسنجی‌ها از سوی هافینگتون پست و یوگاو و نیز شرکت راسموسن انجام شده است و نشان می‌دهد اکثریت آمریکایی‌ها می‌خواهند که اتهامات رسمی علیه اوباما مطرح شود.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا همواره تاکید کرده است که به دنبال عزل اوباما از سمت ریاست جمهوری نیست و وی تنها به برنامه جنجالی درمانی اوباما اعتراض دارد. با این حال سارا پیلین، فرماندار سابق آلاسکا که از جمهوری خواهان تندرو است، می‌گوید که استیضاح اوباما باید پیام روشنی به "قدرت اجرایی کشور" باشد. پیلین که سابقا نامزد تصدی پست معاونت ریاست جمهوری بود در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: واشنگتن شکست خورده است. اگر مردم نگران کشور و دفاع از جمهوری‌مان باشند، به روند استیضاح اوباما می‌پیوندند.

انتهای پیام

کد N393796

وبگردی