آفتاب

نماینده سبزوار: هر چه سریعتر کشورهای آزاده از اقدامات وحشیانه صهیونیست‌ها جلوگیری کنند

نماینده سبزوار: هر چه سریعتر کشورهای آزاده از اقدامات وحشیانه صهیونیست‌ها جلوگیری کنند

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این روزها اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی در حمله و تجاوز و قتل عام مردم بی‌دفاع غزه موجب تاسف و خشم همه آزادگان عالم شده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مروی طی نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از همه آزادگان می‌خواهیم در مقابل اقدامات رژیم صهیونیستی واکنش نشان دهند، گفت: همان‌گونه که امروز با ابتکار رییس مجلس در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی لازم است هر چه سریعتر کشورهای آزاده دنیا از ادامه اقدامات وحشیانه این اشغالگران جلوگیری نمایند و از مستکبرانی که حامی این اقدامات هستند می‌خواهیم دست از این کار بردارند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با تاکید بر استفاده بهینه از آب، خاطرنشان کرد: هم مردم و هم مدیران باید در مورد مصرف و مدیریت آب و انرژی دقت کافی داشته باشند و مسئولین فرهنگی کشور در جهت ترویج فرهنگ استفاده مناسب و بهره‌برداری مطلوب تلاش کنند و مجلس و دولت هم باید دستگاه‌های اجرایی کشور را ملزم به اجرای قوانین مربوط در این خصوص نمایند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس افزود: در مورد موضوع برق بحث افزایش بازدهی نیروگاه‌های حرارتی یک ضرورت است. در کشور ما بیش از 90 درصد برق مورد نیاز از نیروگاه‌های حرارتی تامین می‌شود و در صورت سرمایه‌گذاری برای افزایش بازدهی این نیروها بدون نیاز به مصرف سوخت بیشتر علاوه بر صرفه‌جویی 406 میلیون متر مکعب گاز، 77 میلیون لیتر گازوئیل و 144 میلیون لیتر نفت کوره حدود 580 مگا وات به ظرفیت تولید برق اضافه خواهد شد که این در قانون برنامه مورد تاکید قرار گرفت و وزارت نیرو باید در گام اول تکمیل نیروگاه‌های چرخه ترکیبی و بهره‌برداری از واحدهای بخار را مورد توجه قرار دهد و در گام دوم تبدیل نیروگاه‌های گازی موجود به چرخه ترکیبی را در دستور قرار دهد.

وی گفت: کاهش تلفات شبکه انتقال و توزیع برق از مسائل قابل تاملی است که کاهش یک درصد از آن باعث عدم نیاز به سرمایه‌گذاری بیش از 21 هزار میلیارد ریال، بهبود بهره‌وری سالیانه بیش از 9000 میلیارد ریال در مصرف سوخت نیروگاه‌ها و درآمد سالیانه 1000میلیارد ریال از فروش برق بازیافت شده بدون سرمایه‌گذاری و سوخت اضافی و اقدام به کاهش تلفات و افزایش بهره‌وری نیروگاه‌ها در حقیقت گامی در جهت اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و اصلاح الگوی مصرف و قانون هدفمندکردن یارانه‌ها است.

مروی خاطرنشان کرد: یکی از راه‌حل‌های رسیدن به این اهداف تقویت شرکت‌های خدمات انرژی است که این شرکت‌ها بتوانند طرح‌هایی را برای بهبود کارایی انرژی طراحی و تامین مالی کنند. علاوه بر این ضرورت دارد که دولت و مجلس امکانات لازم را برای اجرای قوانین فراهم کنند تا وزارت نیرو بتواند با مدیریت جهادی به این مهم بپردازد. البته با وجود بدهی‌های انباشته این کار میسر نخواهد بود و از مجلس و نمایندگان نیز انتظار می‌رود با رای مثبت به طرح حمایت از صنعت برق کشور زمینه‌ساز رفع این مشکلات و اجرای قوانین در این خصوص باشند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر توجه ویژه به میادین مشترک انرژی در پارس جنوبی و منطقه عسلویه، تصریح کرد: خصوصا الان که به دلیل تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه باید کشور در فشار است باید این تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم و در راستای اقتصاد مقاومتی به بعضی از این موضوعات من‌جمله تخصیص اعتبار ویژه برای طرح‌های توسعه میادین مشترک، تسریع در توسعه میادین نفتی مشترک غرب و جنوب غرب کشور که می‌تواند تا یک میلیون به ظرفیت تولید افزایش دهد که بخشی از آنها مربوط به تکمیل پالایشگاه خلیج‌فارس است که علاوه بر اینکه ما را از واردات فرآورده‌های نفتی بی‌نیاز می‌کند امکان صادرات را هم ایجاد می‌کند و تکمیل زنجیره ارزش افزوده گاز و تبدیل گاز به سایر مشتقات نیز می‌تواند به نفع کشور باشد.

انتهای پیام

کد N393722

وبگردی