آفتاب

اتحادیه اروپا همکاری با گینه‌بیسائو را از سر می‌گیرد

اتحادیه اروپا همکاری با گینه‌بیسائو را از سر می‌گیرد

اتحادیه اروپا اعلام کرد، همکاری خود را با گینه بیسائو پس از سه سال تعلیق از سر می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، در بیانیه‌ای از جانب اتحادیه اروپا آمده است: انتخابات آزاد و عادلانه در گینه بیسائو که در مه سال جاری میلادی برگزار شد، مقام‌های اتحادیه را بر آن داشت تا پس از سه سال تعلیق همکاری‌ها با این کشور این روند را از سر بگیرند. این همکاری‌ها در ژوئیه 2011 و به خاطر اقدامات نظامیان و به دست گرفتن امور کشور توسط ارتش، به حالت تعلیق درآمد و محدود شد.

یکی از دیپلمات‌های اتحادیه اروپا گفت: این تصمیم راه را برای انجام مذاکرات میان بروکسل و بیسائو در ادامه کمک‌ها به این کشور کوچک غرب آفریقا با 6 / 1 میلیون جمعیت باز می‌کند اما ارسال کمک‌های نقدی به این کشور نیازمند زمان است.

آندریس پیبالگس، کمیسیونر توسعه اتحادیه اروپا و کاترین اشتون، رئیس سیاست خارجه این اتحادیه در بیانیه‌ای اعلام کردند: این اقدام اتحادیه اروپا را قادر می‌سازد تا روند ساخت زیرساخت‌ها را با مقام‌های منتخب جدید گینه بیسائو و به واسطه کمک رسانی سریع در امر تامین سرویس‌های پایه اجتماعی انجام دهد.

خوزه ماریو واز، رئیس جمهوری جدید گینه بیسائو در ژوئن سال جاری میلادی این سمت را به دست گرفت و قول داد تا با فقر مبارزه کند و ثبات را در کشور احیا نماید.

واز 57 ساله اولین رئیس جمهور منتخب گینه بیسائو از زمان کودتای 2012 ارتش است که کشور را به ناآرامی دچار ساخت.

اتحادیه اروپا در ادامه بیانیه خود آورده است: کشورهای عضو انتظار دارند که دولت جدید گینه بیسائو به تعهدات اصلاحی خود به عنوان اولویت اصلی پایبند بماند.

انتهای پیام

کد N393685

وبگردی