آفتاب
یک فعال دانشجویی:

دولت نشان داده است که فراجناحی عمل می‌کند/جلسه رئیس‌جمهور و جوانان برگزار شود

دولت نشان داده است که فراجناحی عمل می‌کند/جلسه رئیس‌جمهور و جوانان برگزار شود

یک فعال دانشجویی گفت:‌ همان‌طور که آقای روحانی با انتخاب شعار اعتدال بر ضرورت فراجناحی بودن دولت تاکید کرده بود، دولت او با عملکردش نشان داد که وابسته به جناح خاصی نیست.

رضا خبوک در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: نمی‌شود نخبه بودن یا حرف حق زدن را به افراد یک جناح نسبت داد. قاعدتاً هر دو جناح سیاسی کشور دارای نخبگان و افرادی صاحب‌نظر هستند و دولتی که می‌خواهد موفق باشد باید از نیروی هر دو جناح استفاده کند.

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه آزاد واحد یاسوج افزود: دولت آقای روحانی با نحوه انتصابات در وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها و همچنین برگزاری نشست‌ با سران هر دو جناح سیاسی کشور نشان داد که می‌خواهد با عملکرد فراجناحی از تمام نیروها استفاده کند.

وی با تاکید بر ضرورت ادامه جلسات دولت و احزاب، گفت: رفتار دولت به گونه‌ای است که انگار یک نوع گفتاردرمانی را برای جامعه آغاز کرده است. این دولت با صحبت‌هایش به موافقان و مخالفان پیام می‌دهد. دکتر روحانی با دیدارهای اخیر نشان داد که اگر خواهان جامعه‌ای بر پایه مردم‌سالاری هستیم باید احزاب و NGOهای فعال‌تری داشته باشیم.

خبوک با بیان اینکه "ادامه نشست احزاب و دولت به نفع مردم است"، خاطرنشان کرد: گروه‌ها، احزاب و سازمان‌های مردم‌نهاد، متشکل از مردم و اعضای یک جامعه هستند. احزاب فعال به مثابه یک دولت در سایه به دنبال رفع و حل مشکلات مردم هستند و می‌توانند حرف‌های مردم را به بدنه دولت انتقال دهند.

این فعال دانشجویی در پایان اظهار کرد:‌ جای دیدار رئیس‌جمهور با جوانان و دانشجویان هم در ماه مبارک رمضان خالی است. نشست‌های اینچنینی باید برای تمام اقشار جامعه برگزار شود.

انتهای پیام

کد N393479

وبگردی