آفتاب

تاکید آیت‎الله سبحانی بر هوشیاری علمای جهان اسلام در برابر تکفیری‌ها

تاکید آیت‎الله سبحانی بر هوشیاری علمای جهان اسلام در برابر تکفیری‌ها

آیت‎الله سبحانی گفت: امروز تکفیری‌ها نه از روی عقیده و ایمان، بلکه از روی دستور غربی‌ها با دیگر مسلمانان وارد جنگ شده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، این مرجع تقلید دوشنبه شب در دیدار با اعضای ستاد برگزاری کنگره بین‎المللی خطر جریان‎های تکفیری، افزود: در این شرایط علما و اندیشمندان جهان اسلام باید بسیار آگاه و هوشیار باشند و در برابر این جریان خطرناک ایستادگی کنند.

وی بر لزوم وحدت علمای اسلامی برای به انزوا کشیدن این تفکر تاکید کرد و گفت: تکفیر خوارج عقیدتی بود و آنها در پی رسیدن به حق بودند و تفاوت آنها با این تفکیری‏‌ها از زمین تا آسمان است.

سبحانی تصریح کرد: تکفیری‌ها کاملا سازماندهی شده و مامور و بازیچه شده از سوی دشمنان حقیقی اسلام هستند و آنها هستند که به قصد ضربه زدن به اسلام و مسلمین وارد این کارزار شده‎اند.

وی با بیان این‌که «مساله تکفیر از زمان رسول الله(ص) پدید آمده است» تکفیر در عصر رسول خدا تا به امروز را بسیار متفاوت دانست و گفت: در صدر اسلام تکفیری‌ها انسان‌های جاهل و نادانی بودند که تصور می‌کردند راه و هدف آنها حق است و با عقیده و تفکرشان با دیگر مسلمانان می‌جنگیدند.

انتهای پیام

کد N393337

وبگردی