آفتاب

نابودی 90 درصد هواپیماها در حملات شبه‌نظامیان به فرودگاه طرابلس لیبی

نابودی 90 درصد هواپیماها در حملات شبه‌نظامیان به فرودگاه طرابلس لیبی

منابع امنیتی لیبی از وقوع درگیری‌های شدید جدید میان نیروهای خلیفه حفتر با افراد مسلح در بنغازی و کشته شدن پنج تن در این درگیری‌ها خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، منابع امنیتی در لیبی اعلام کردند که درگیری‌هایی میان نیروهای خلیفه حفتر، فرمانده سابق نیروهای زمینی "ارتش ملی لیبی" با گروه‌های مسلح در بنغازی رخ داد که بر اثر این درگیری‌ها پنج تن کشته شدند.

همچنین به گزارش منابع محلی، نیروهای حفتر موشک‌های گراد و خمپاره‌هایی را به دو منطقه "الهواره" و "الحی الجامعی" شلیک کردند.

گردان‌های انقلابیون 17 فوریه نیز فرودگاه و پایگاه هوایی "بنینا" را عصر دوشنبه هدف حملات موشکی قرار دادند که دو کشته برجای گذاشت.

یک مقام امنیتی در فرودگاه اعلام کرد که حدود 10 موشک به فرودگاه اصابت کرد.

در همین راستا مقامات لیبی تمامی پروازها از فرودگاه بین‌المللی مصراته در غرب کشور را به دلایل فنی و برخی شرکت‌های هواپیمایی نیز پروازهای خود از طرابلس و به طرابلس را لغو کردند.

این در حالی است که فرودگاه طرابلس از روز یکشنبه به مدت سه روز بسته شد.

در همین راستا، عبدالرحمان جندی، سخنگوی دولت لیبی اعلام کرد که فرودگاه طرابلس عصر دوشنبه مورد حملات توپخانه‌ای افراد مسلح قرار گرفته و این حملات منجر به کشته شدن دو تن و نابودی 90 درصد از هواپیماهای موجود در فرودگاه شد.

همچنین احمد امین دیگر سخنگوی دولت در بیانیه‌ای اعلام کرد که تعمیر هواپیماها نیاز به ماه‌ها زمان و صدها میلیون دلار است.

وی خاطرنشان کرد که این بمباران‌ها موجب تخریب انبارها و ذخایر سوخت و ساختمان گمرک و ساختمان حراست شده است.

امین افزود:‌ دولت در نشست فوق العاده خود که عصر دوشنبه برگزار کرد استراتژی درخواست برای اعزام نیروهای بین‌المللی را بررسی کرد تا به این ترتیب توانمندی نیروهای دولت و حمایت از شهروندان و توانمندی کشور تقویت شود.

این سخنگو ادامه داد: این درخواست احتمالی با هدف کمک به دولت برای تامین امنیت و نظم در کشور بویژه در طرابلس است که از یکشنبه شاهد درگیری‌های شدید بین گروه‌های مسلح است.

انتهای پیام

کد N393332

وبگردی