آفتاب

رییس جمهور اندونزی خواستار اقدام جهانی علیه رژیم صهیونیستی شد

رییس جمهور اندونزی خواستار اقدام جهانی علیه رژیم صهیونیستی شد

کوالالامپور – ایرنا – رییس جمهور اندونزی خواستار تلاش بین المللی به منظور توقف حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مردم مظلوم فلسطین و پایان دادن به خشونت ها شد.

به گزارش ایرنا، ˈسوسیلو یودهویونوˈ که شب گذشته در محل اسکان رسمی ˈایمران گاسمنˈ رییس شورای نمایندگان منطقه ای اندونزی سخن می گفت، افزود که با دکتر ˈحسن روحانیˈ رییس جمهوری ایران که در حال حاضر ریاست جنبش عدم تعهد را بر عهده دارد تلفنی در این باره گفت وگو کرده است.

دو رییس جمهوری موافقت کرده اند از طریق گفت وگو با سایر رهبران جهان بدنبال پایان حملات رژیم صهیونیستی به مردم مظلوم فلسطین باشند.

رییس جمهوری اسلامی ایران روز شنبه در گفت وگوی تلفنی با همتای اندونزیایی خود، شرایط غزه را فوق العاده حساس دانست و با تاکید بر ضرورت مشارکت و همکاری فعال کشورهای اسلامی و اعضای جنبش عدم تعهد مبنی بر توقف فاجعه در غزه تصریح کرد: رژیم صهیونیستی نباید احساس کند که جهان در برابر جنایات و اقدامات غیر انسانی اش سکوت می کند و تماشاگر خواهد بود.

رییس جمهوری اندونزی اندونزی به گفت وگوی خود با دکتر روحانی اشاره کرد و گفت: ما گفت وگوی طولانی داشتیم و تاکید شد نه تنها ایران، اندونزی، کشورهای اسلامی، جنبش عدم تعهد و کشورهای حوزه خیلج فارس، بلکه سایر کشورهای جهان نیز مسئولیت دارند تا به حملات اسرائیل و سایر اقدامات نظامی و خشونت های رژیم صهیونیستی پایان دهند.

وی گفت که اندونزی در دیپلماسی بین المللی خود همواره برای پایان حملات رژیم صهیونیستی علیه فلسطین تلاش کرده است.

سوسیلو بامبانگ یودهویونو پیش از این اعلام کرده بود که چهار اصول دیپلماتیک در پایان دادن به خشونت های در فلسطین باید عملی شود.

توقف عملیات نظامی رژیم اشغالگر قدس، ایجاد آتش بس تحت نظارت سازمان ملل، جلوگیری از اقدامات تلافی جویانه از سوی دو طرف و افزایش کمک های بشردوستانه برای قربانیان فلسطینی چهار راهکار رییس جمهوری اندونزی برای پایان خشونت ها بر علیه فلسطینیان عنوان شده است.

آساق**د.م**1611
کد N393282

وبگردی