آفتاب

موافقت شورای امنیت با ارسال کمک‌های بشردوستانه به سوریه

موافقت شورای امنیت با ارسال کمک‌های بشردوستانه به سوریه

شورای امنیت با پیش نویس قطعنامه‌ای در خصوص ورود کمک‌های بشردوستانه به سوریه بدون توافق دولت دمشق موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سوریه نیوز، شورای امنیت روز دوشنبه پیش‌نویس قطعنامه‌ای در خصوص اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه به سوریه از طریق گذرگاه‌های مرزی با کشورهای همجوار و بدون نیاز به موافقت دولت را به رای گذاشت و اعضای این شورا با آن موافقت کردند.

پیش‌نویس قطعنامه مذکور شامل تشکیل هیات نظارتی سازمان ملل است که مدت فعالیت آن 180 روز است و وظیفه این هیات نظارت بر کاروان‌های حامل کمک‌های بشردوستانه‌ای است که از طریق ترکیه، عراق و اردن وارد دمشق می‌شوند.

از سوی دیگر، ویتالی چورکین، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت: اوضاع سوریه به خاطر عدم حل سیاسی بحران در این کشور، بدتر از قبل شده است.

وی افزود: این قطعنامه طرف‌های سوری را وادار می‌کند تا به خشونت‌ها پایان داده و به قوانین بین‌المللی احترام بگذارند.

چورکین همچنین بر لزوم پایبندی به اصول سازمان ملل، عدم سیاست بازی در خصوص ارسال کمک‌های بشردوستانه و پایبندی به حاکمیت و استقلال سوریه تاکید کرد.

سامانتا پاور، نماینده آمریکا در شورای امنیت نیز در این باره گفت: این قطعنامه به کاروان‌های حامل کمک‌های بشردوستانه اجازه می‌دهد تا بدون موافقت دولت سوریه وارد این کشور شوند و اگر این قطعنامه به طور کامل اجرایی شود از رنج و مشکلات دو میلیون سوری خواهد کاست.

بشار جعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل نیز اعلام کرد: ما خواهان همکاری سازنده با سازمان ملل هستیم.

وی گفت: دلیل اصلی آوارگی و مهاجرت سوری‌ها تروریسم است.

انتهای پیام

کد N393206

وبگردی