آفتاب
سفیر فلسطین در تهران:

راهی جز جهاد، برای وحدت رزمندگان فلسطین نیست

راهی جز جهاد، برای وحدت رزمندگان فلسطین نیست

سفیر فلسطین در تهران در جلسه علنی امروز مجلس با بیان اینکه با این مقاومت پایان عمر رژیم اشغالگر آغاز شده است، گفت: راهی برای وحدت رزمندگان فلسطین جز عرصه جهاد نیست و جهاد برای این قضیه وظیفه ملی، شرعی، قومی و انسانی می‌باشد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، صلاح زواوی سفیر فلسطین در تهران با حضور در جلسه علنی امروز مجلس به بیان نکاتی درباره جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در غزه پرداخت و گفت: بسیار اسفناک است زمانی که بر سر سفره افطار می‌نشینیم و چقدر به یاد آوارگان و پرت‌شدگان از شهرها و روستاهایمان باید باشیم و همچنین به یاد معلولان، مادران فرزند از دست داده، بیوه زنان، یتیمان و بی‌سرپناهان و برادرامان که هزینه دسیسه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه دین و کشورهایمان را پرداخت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: چقدر نیاز داریم که به یاد آنها باشیم آن هم هنگامی که ملت شجاع فلسطین هر روز در معرض دستگیری نمایندگان و اسرا و مبارزه‌کنندگان علاوه بر کشته شدن و سوزاندن در کرانه باختری هستند، فلسطینیان، در سرزمین‌های اشغالی دائما در تظاهرات اعتراضی خود به دشمنان رژیم صهیونیستی علیه برادران و عزیزان خود در کرانه باختری و نوار غزه در معرض دستگیری و تعقیب رژیم صهیونیستی هستند ولی مقاومت قهرمانانه‌مان در غزه به لطف و ستایش خدا مقاومت و ایستادگی نموده و به آن پاسخ می‌دهند.

سفیر فلسطین در تهران افزود: با حملاتی که شهروندان بی‌پناه را با جنگنده‌های آمریکا مورد تهاجم قرار داده‌اند و همچنین حملات بی‌رحمانه کودکان و جوانان و کهنسالان را به قتل می‌رسانند آن هم در برابر سکوتی که همانند اهالی قبرستان است و سازمان‌هایی که از قاتل در برابر مقتول دفاع می‌کنند و از مجرمان با جرم مشهودشان به جای محکوم کردن از آنان حمایت می‌کنند.

زواوی خاطرنشان کرد: لیکن این مقاومت دلیرانه که به وحدت ملی و مستحکم استناد می‌کند به این دشمن از جام زهری که ملت‌مان از 100 سال پیش می‌نوشید هم‌اکنون دارد می‌نوشاند. اینک هیچ شهر یا روستا یا شهرکی از شهرک‌های دشمن از هدف قرار گرفتن در امان نیست و صحنه ترس و وحشت در اثر هدف قرار گرفتن هواپیماها و موشک‌ها و عملیات کیفی شامل حال تمام شهرک‌نشینان اشغالگر است که امید می‌دهد پایان عمر این رژیم اشغالگر از هم‌اکنون آغاز شده است.

وی ادامه داد: شک ندارم که فرزندان صبح آزادی و پیروزی را خواهند دید و تردیدی نیست که نبرد غزه مرحله آغازینی است در راه پیروزی بزرگ و شکست دادن این طرح غربی استعماری باشد.

سفیر فلسطین در تهران افزود: این اعزام شدگان تبهکار را که به خواست خدا از میان صهیونیست‌ها هستند به پایگاه‌های اصلی‌شان دفع خواهیم کرد.

زواوی تاکید کرد: راهی برای وحدت رزمندگان فلسطین جز عرصه‌های جهاد نیست که از طریق آن نیز موضع عربی و اسلامی و پیشرفت و حول مساله محوری فلسطین متحد می‌شود در واقع جهاد برای این قضیه وظیفه ملی، قومی، شرعی و انسانی می‌باشد.

وی در ادامه سخنان خود گفت: خدا برکت دهد به آنهایی که موشک‌ها و هواپیماهای ما را ساختند و از راه‌های سیاسی و دیپلماتیک از ملت ما حمایت کردند. همان کسانی هستند که همراه ملت فلسطین در راه میلیونی شهدا که برای آزادسازی اولین قبله‌گاه مسلمانان و سومین حرم مبارک و معراج‌گاه پیامبر در سرزمین شهدا و انبیاء شرکت خواهند کرد.

سفیر فلسطین در تهران خطاب به نمایندگان مجلس اظهار کرد: برادران عزیز، نقش شما نوادگان سلمان فارسی و فرزندان امام خمینی (ره) و پیروان رهبری انقلاب اسلامی آیت‌الله خامنه‌ای نقش محوری است و از زمان بعثت پیامبر اکرم (ص) به آن بشارت داده شده است.

زواوی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی رژیم مورد اعتماد نخواهد ماند که با تمسخر کشورهای ما را نظاره می‌کند زیرا این کشورها با درگیری‌های تحمیلی گرفتار هستند و سلاح‌ها به جای هدف قرار دادن این رژیم صهیونیستی سمت فرزندان ما را نشانه گرفته است.

وی اظهار کرد: امید بسیار داریم همه بدانند مشکل ما با این رژیم از قدرت آن ناشی نمی‌شود بلکه از سرکردگی کسانی است که آن را در فلسطین به وجود آوردند و از آن در برابر حقوق فلسطین حمایت می‌کنند و ما نیاز داریم که برادران عرب و مسلمان ما تلاش کنند تا روند نابودی این غده سرطانی کاشته شده در فلسطین را رقم بزنند.

سفیر فلسطین در تهران ابراز امیدواری کرد که خداوند این غم را از امت اسلامی برطرف کند و بهترین امتی باشیم که برای جهانیان پدید آمده است.

پس از پایان سخنان سفیر فلسطین، نمایندگان مجلس شعار «الموت لااسرائیل» را سر دادند.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت پس از سخنان سفیر فلسطین از وی تشکر کرده و گفت: از اینکه ایشان شرایط امروز در کرانه باختری و غزه را ترسیم کرد سپاسگزاری می‌کنیم.

انتهای پیام

کد N393181

وبگردی