آفتاب

شاخه نظامی حماس پیشنهاد آتش بس مصر را رد کرد

شاخه نظامی حماس پیشنهاد آتش بس مصر را رد کرد

تهران - ایرنا - شاخه نظامی ˈجنبش مقاومت اسلامی فلسطینˈ (حماس) امروز (سه شنبه) پیشنهاد مصر در باره آتش بس در غزه را که در رسانه ها مطرح شده، نوعی ˈتسلیمˈ دانست و آن را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری ˈفرانسهˈ، ˈگردان های عزالدین قسامˈ در بیانیه خود اعلام کردند که تاکنون هیچ مقام رسمی یا غیررسمی درباره آتش بسی که در رسانه ها مطرح شده، با آن ها گفت و گو نکرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: چنانچه مفاد این آتش بس همان باشد که در رسانه ها منتشر شده، از نظر ما به منزله تسلیم می باشد و مردود است.

گردان های عزالدین قسام تاکید کرد که بر شدت نبردش با دشمن صهیونیستی خواهد افزود.

مصر اواخر وقت دیروز (دوشنبه) پیشنهاد داد که رژیم صهیونیستی و ˈحماسˈ از امروز راس ساعت شش بامداد به وقت گرینویچ به درگیری ها خاتمه دهند. این در حالی است که حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه غیر نظامیان نوار غزه از هشت روز پیش آغاز شده و همچنان ادامه دارد و در نتیجه این حملات دستکم 186 فلسطینی که بیشتر آنها زن و کودک هستند، به شهادت رسیده اند.

حماس نیز در پاسخ به این تجاوزها، مواضع رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده است.

خبرگزاری فرانسه افزود: واشنگتن از پیشنهاد آتش بس مصر حمایت کرده است.

بر پایه این گزارش، کابینه رژیم صهیونیستی به منظور بررسی این پیشنهاد، امروز تشکیل جلسه می دهد.

اما حماس اعلام کرد که تا زمان انعقاد توافقی جامع، پیشنهاد هرگونه آتش بس را رد خواهد کرد.

پایان محاصره غزه از سوی رژیم صهیونیستی و باز شدن گذرگاه مرزی ˈرفحˈ با مصر از شروطی است که این جنبش تاکید دارد در هر توافق آتش بسی باید گنجانده شود.

علاوه بر این، حماس خواستار آن است که اسرای آزاد شده در مبادله با ˈگیلعاد شلیطˈ نظامی صهیونیست، که به بهانه ربوده شدن سه نوجوان فلسطینی مجددا بازداشت شده اند، آزاد شوند.

خاورم**9156**1651
کد N393122

وبگردی