آفتاب

تعداد شهدای فلسطین به 187 تن رسید/ هشدار آمریکا به تل‌آویو درباره حمله زمینی به غزه

تعداد شهدای فلسطین به 187 تن رسید/ هشدار آمریکا به تل‌آویو درباره حمله زمینی به غزه

در ادامه تجاوزهای وحشیانه رژیم صهیونیستی به چندین منطقه در نوار غزه 17 فلسطینی دیگر به شهادت رسیدند.

در ادامه تجاوزهای وحشیانه رژیم صهیونیستی به چندین منطقه در نوار غزه 17 فلسطینی دیگر به شهادت رسیدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، در پی حملات هوایی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به چندین منطقه در نوار غزه 17 فلسطینی به شهادت رسیدند که بدین ترتیب تعداد شهدای فلسطین به 187 تن رسید و در جریان این درگیری‌ها بیش از 1400 تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.

در همین حال خبرگزاری فلسطینی وفا اعلام کرد که 36 تن از این شهدا کودک، 25 تن از آن‌ها زن و 9 تن از افراد مسن بودند.

در حالی که حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی وارد هشتمین روز خود شده، جنگده‌های رژیم صهیونیستی دوشنبه شب منطقه المطاحن در خان یونس را هدف قرار دادند که این حمله به شهادت دو تن و زخمی شدن یک تن دیگر انجامید که اوضاع جسمانی وی وخیم گزارش شده است.

چند ساعت پیش از این حمله نیز در حمله‌ای به شهر رفح سه تن از اعضای یک خانواده از جمله یک کودک به شهادت رسیدند.

الجزیره گزارش داد که رژیم صهیونیستی در حملات خود مرکز امدادرسانی در جبالیا را هدف قرار داد که بر اثر آن مخزن اصلی داروهای اختصاص یافته برای کمک رسانی به بیمارستان‌ها و آمبولانس‌ها آتش گرفت.

منابع خبری گزارش دادند که رژیم صهیونیستی در حملات خود در روز دوشنبه بر روی مناطق جنوبی نوار غزه متمرکز شده‌اند و در آخرین حملات خود خانه‌ای در منطقه شیخ رضوان در شمال نوار غزه را هدف قرار داد.

اوضاع برخی از افراد مجروح در بیمارستان الشفاء وخیم گزارش شده است و کادرهای پزشکی به دلیل کمبود امکانات قادر به درمان آن‌ها نیستند. همچنین پس از اینکه اظهاراتی مبنی بر استفاده رژیم صهیونیستی از سلاح‌های نامتعارف علیه غیرنظامیان مطرح شد پزشکان خارجی وارد نوار غزه شده و خواهان انجام تحقیقات بین‌المللی درخصوص سلاح‌هایی شدند که رژیم صهیونیستی از آن‌ها استفاده کرده است.

پیشتر وزارت بهداشت در نوار غزه اعلام کرده بود که در حمله‌ای هوایی که یک موتورسیکلت را در منطقه خزاعه در شرق خان یونس هدف قرار داد، زیاد نجار 17 ساله به شهادت رسید و دو تن دیگر زخمی شدند.

منابع پزشکی فلسطینی اعلام کردند که تعداد زیادی از شهدا و مجروحان از زنان و کودکان هستند. این منابع با هشدار به طرف‌های بین‌المللی نسبت به نابسامان شدن اوضاع معیشتی فلسطینی‌ها در نوار غزه تهدید کردند که نسبت به این مساله نگران هستند که غیرنظامیان و به ویژه کودکان بهای تشدید حملات نظامی رژیم صهیونیستی را بپردازند.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که جنگنده‌های این رژیم ظرف هشت روز دست به بیش از 1500 حمله زده‌اند.

از سوی دیگر آمریکا به رژیم صهیونیستی نسبت به عملیات زمینی به نوار غزه هشدار داده و اعلام کرد که این اقدام باعث می‌شود که ساکنان غیرنظامی غزه بیشتر در معرض خطر قرار بگیرند.

با این وجود جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید از انتقاد از هم‌پیمان خود به دلیل کشته شدن غیرنظامیان در نتیجه حملات به نوار غزه امتناع کرده و گفت این حق اسرائیل است که در مقابل شلیک موشک‌هایی از سوی حماس از شهروندان خود محافظت کند!

وی با این ادعا که فلسطینی‌ها مسئول اوضاع ساکنان غزه هستند از آن‌ها خواست تا شلیک موشک‌ها را برای کاهش رنج‌های غیرنظامیان فلسطینی متوقف کنند.

وی افزود: حماس باید از شلیک موشک‌ها که جان اسرائیلی‌ها را در معرض خطر قرار می‌دهد دست بردارد. آمریکا همچنین نسبت به اوضاع غیرنظامیان فلسطینی که ظرف چندین روز در آماج خطرات قرار داشتند نگران است و به همین دلیل ما از مسئولان اسرائیلی یا فلسطینی می‌خواهیم تا جان غیرنظامیان را حفظ کنند.

از سوی دیگر گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد که به یکی از شبکه‌های موبایلی رژیم صهیونیستی و شبکه 10 تلویزیون این رژیم نفوذ کرده و از طریق آن‌ها پیام‌هایی برای مردم اسرائیل فرستاده است. شاخه نظامی حماس عنوان کرد که پیام‌هایی برای صدها هزار اسرائیلی فرستاده است و در آنها دولت اسرائیل را مسئول رعب و وحشت میان اسرائیلی‌ها خوانده است.

شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز در همین حال تایید کرد حماس به این شبکه نفوذ پیدا کرده است.

گردان‌های عزالدین قسام با بیان اینکه " فرزندان شما با ارزش‌تر از فرزندان ما نیستند" تاکید کردند: فلسطینی‌هایی که در طی حملات اسرائیل به شهادت می‌رسند جرقه‌ای برای حملات هر منطقه در اسرائیل خواهند بود.

پیشتر نیز جنبش حماس رژیم صهیونیستی را با به پرواز درآوردن پهپادهایی غافلگیر کرد. اما رژیم صهیونیستی گفته است که یکی از این پهپادها را سرنگون کرده و تحقیقاتی درخصوص آن انجام می‌دهد.

از سوی دیگر منابع خبری گزارش دادند که در پی شلیک دو موشک به شهر ایلات در اراضی اشغالی دو اسرائیلی زخمی شدند. منابع اعلام کردند که مشخص نیست این دو موشک از نوار غزه یا از شبه جزیره سیناء شلیک شده باشند. اما یک منبع نظامی مصری بامداد امروز (سه شنبه) شلیک موشک از سینا به سمت ایلات را رد کرد.

پیشتر گروه‌های فلسطینی اعلام کرده بودند که توانسته‌اند با چهار موشک از نوع 75M شهر تل آویو را هدف قرار دهند. همچنین صدای آژیر خطر در دیمونا و منطقه یروحام در نقب در فاصله 70 کیلومتری غزه شنیده شد.

یک سرباز اسرائیلی نیز روز دوشنبه با ترکش‌های خمپاره‌ای که بر روی پایگاه نظامی در عسقلان در مرز با غزه فرود آمده بود زخمی شد.

گروه‌های مقاومت فلسطین 12 موشک از نوع 107 را به دو پایگاه نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در مرزها و نوار غزه شلیک کردند.

انتهای پیام

کد N393083

وبگردی