آفتاب

‏چرا شگفت‌آورترین ایمان از آنِ مردم آخرالزمان است؟

‏چرا شگفت‌آورترین ایمان از آنِ مردم آخرالزمان است؟

یک عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی العالمیه، شکرگذاری در برابر نعمات الهی را از ویژگی‌های مومنان برشمرد و گفت: انسانی که شکرگذار خداوند است هیچ‌گاه از زندگی و مقدراتش گلایه نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم حجت‌الاسلام ناصر رفیعی در جمع روزه‌داران و نمازگزاران با تفسیر 6 آیه اول سوره حدید گفت: در این شش آیه 20 خصلت و ویژگی مهم خداوند ذکر شده است که به نظر مفسران از بی نظیرترین آیات قرآن کریم در بیان ویژگی‌های خدا می‌باشد.

وی در خصوص مهمترین وظایف انسان از منظر قرآن کریم افزود: در این آیات همچنین دو وظیفه مهم امر می‌شود که ایمان به خدا و انفاق در راه معبود از جمله دستورات است چرا که این دو وظیفه کلیدی برای مومنان می‌باشد.

وی تصریح کرد: ایمان به خداوند و پیامبر اکرم(ص) ‏بالاترین ارزش‌ است خداوند در این آیات می‌فرماید که ایمان بیاورید از این رو صفات مهم مومنان را نیز در قرآن کریم بیان می‌کند.

رفیعی با اشاره به حدیثی از پیامبر عظیم‌الشان اسلام گفت: در این حدیث آمده است شگفت‌آورترین ایمان از آن مردم در آخرالزمان است که پیامبر و معجزه‌ای را ندیده‌اند و تنها با یک قرآن ایمان می‌آورند.

وی اظهار کرد: اگر می‌بینیم جوانان این مرز و بوم پس از 14 قرن آن گونه تربیتی اسلامی یافته‌اند که در دفاع از اسلام جان خود را فدا کردند شگفت‌آور است.

این استاد حوزه و دانشگاه پیرامون درجات ایمان نیز گفت: ایمان دارای درجات و مرتبه‌های مختلف است که در این باره گفته‌اند ایمان 10 درجه دارد و کسی که به مرحله دهم برسد از ایمانی کامل برخوردار خواهد بود.

وی تصریح کرد: همچنین ایمان دارای 4 رکن است که شامل توکل به خدا، تسلیم شدن در برابر او، واگذاری امور به دست خداوند و راضی بودن به رضای خداوند می‌باشد.

رفیعی با اشاره به هجمه‌های دشمن برای از میان بردن ایمان گفت: دشمن برای شبهه‌فکنی از طریق سایت‌ها و ماهواره‌ها وارد می‌شود و به کلیات دین کاری ندارد به طوری که شبهه‌ای را در یک مورد جزئی ایجاد می‌کند تا اذهان را منحرف سازد.

این عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی العالمیه درباره جنایات صهیونیست‌ها بیان کرد: حدود 200 نفر از مردم مظلوم غزه شامل زنان و کودکان بی گناه کشته شده‌اند و دراین میان حکام کشورهای عربی و حتی عربستان و مصر بیانیه‌ای در دفاع از مردم مظلوم نداده‌اند.

انتهای پیام

کد N393017

وبگردی