آفتاب

سخنگوی پوتین امکان بمباران نقطه ای اوکراین را تکذیب کرد

سخنگوی پوتین امکان بمباران نقطه ای اوکراین را تکذیب کرد

مسکو- ایرنا- دمیتری پسکوف سخنگوی ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه امکان بمباران اهداف نظامی در اوکراین را که یک روزنامه روسی به نقل از مقام کرملین مدعی شده بود، رد کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از ریانووستی، پسکوف روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: ادعای مبنی بر امکان حمله روسیه به اهداف نظامی در اوکراین بی اساس و کذب محض است.

وی افزود: این ادعا درست نیست و من در باره آن چه چیز بیشتری می توانم اضافه کنم.

سخنگوی پوتین همچنین امکان دیدار روسای جمهوری روسیه و اوکراین را در آینده نزدیک رد کرد و اظهار داشت: در حال حاضر چنین دیداری برنامه ریزی نمی شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر چنین موضوعی مطرحی نیست و هدف اصلی در شرایط کنونی از سرگیری نشست گروه تماس اوکراین است.

روزنامه کامرسانت چاپ مسکو امروز به نقل از یک مقام کرملین از بررسی امکان بمباران مراکز نظامی اوکراین توسط نیروهای روسیه خبر داد.

مقام کاخ کرملین که نامش فاش نشده بود به کامرسانت گفت: مسکو امکان حمله نقطه ای به مراکز نظامی در اوکراین به عنوان گزینه ای برای پاسخ به حملات این کشور به خاک روسیه را بررسی می کند.

نیروهای اوکراینی روز یکشنبه در جریان درگیری با شبه نظامیان در یک منطقه مرزی در استان لوهانسک این کشور، چند گلوله خمپاره به خاک روسیه پرتاب کردند که موجب کشته شدن یک نفر و مجروح شدن دو تبعه روس در حومه شهر دونتسک در استان راستف روسیه شد.

مقام کاخ کرملین با بیان این که صبر ما بی پایان نیست، گفت: در صورت تکرار چنین حادثه ای، محلی که از آن به سوی قلمرو روسیه تیراندازی می شود مورد حمله قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به تکرار موارد تیراندازی به خاک روسیه از طرف نیروهای اوکراینی گفت: باید در پاسخ به این اقدامات تحریک آمیز، مراکز نظامی اوکراین با سلاح های دقیق و پیشرفته مورد حمله قرار گیرد.

اروپام/2242**518** 3404
کد N392983

وبگردی