آفتاب
سخنگوی وزارت خارجه پاکستان:

رژیم صهیونیستی باید به اقدامات تروریستی خود علیه مردم مظلوم غزه پایان دهد

رژیم صهیونیستی باید به اقدامات تروریستی خود علیه مردم مظلوم غزه پایان دهد

اسلام آباد- ایرنا- سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی باید به اقدامات تروریستی خود علیه مردم مظلوم غزه پایان دهد، گفت: دولت اسلام آباد تلاش های خود را در مجامع منطقه ای و جهانی برای کمک به حل مساله فلسطین افزایش می دهد.

به گزارش ایرنا، خانم ˈتسنیم اسلمˈ دوشنبه شب در گفت وگو با رسانه های پاکستانی در اسلام آباد تاکید کرد: جنایات ضد انسانی و شنیع صهیونیست ها علیه غزه و به خاک و خون کشیدن غیرنظامیان بی دفاع فلسطینی دردناک بوده و هرگز قابل قبول نیست.

وی از طرح دولت پاکستان برای رایزنی با سازمان ملل متحد به منظور برگزاری نشست اضطراری شورای حقوق بشر این سازمان جهت رسیدگی به اوضاع مردم غزه و همچنین تماس با اعضای جنبش غیرمتعهدها (NAM)، سازمان همکاری کشورهای اسلامی (OIC) و اتحادیه عرب خبر داد.

اسلم تاکید کرد: ما با شدیدترین الفاظ ، تروریسم آشکار رژیم صهیونیستی علیه مردم بی گناه غزه را محکوم کرده و خواهان پایان یافتن اقدامات ضدبشری صهیونیست ها علیه مردم مظلوم فلسطین هستیم.

وی ادامه داد: ظلم و تهاجم صهیونیست ها علیه غزه تاکنون سبب جان باختن ده ها غیرنظامی بی گناه از جمله کودکان و زنان بی دفاع شده است.

براساس گزارش رسانه ها، حمله رژیم صهیونیستی به غزه که از هشت روز پیش آغاز شده تاکنون بیش از 180 شهید و 2 هزار و 200 زخمی برجا گذاشته است.

از زمان شروع حملات هوایی رژیم صهیونیستی علیه غزه، محافل سیاسی و رسانه ای پاکستان به شدت این حملات را محکوم کرده و سکوت جامعه جهانی از جمله سازمان همکاری کشورهای اسلامی و برخی از کشورهای خاورمیانه و عربی را در قبال این مساله مورد سرزنش قرار دادند.

تحلیلگران پاکستانی در ویژه برنامه هایی درخصوص تهاجم نظامی رژیم صهیونیستی در نوار غزه گفتند که قدرت های استکباری از جمله آمریکا با حمایت های بی دریغ از این رژیم جعلی، باعث و بانی وضعیت فعلی در نوار غزه شده اند.

بسیاری از احزاب سیاسی و مذهبی پاکستان نیز همزمان با برپایی تظاهرات گسترده در شهرهای لاهور، اسلام آباد، راولپندی، پیشاور، کراچی، کویته و سایر مناطق این کشور، حملات رژیم صهیونیستی به مردم غزه را محکوم کرده و خواستار اقدام جامعه جهانی علیه جنایات رژیم صهیونیستی شدند.

اندیشمندان و شخصیت های برجسته سیاسی و مذهبی پاکستان نیز در روزهای اخیر با حضور در راهپیمایی و همایش های مختلف درخصوص فلسطین و حمله رژیم صهیونیستی به غزه، بر نقش مهم مسلمانان در حمایت از مقاومت مردم فلسطین در برابر جنایات و اقدامات ضد بشری این رژیم تأکید کردند.

مسلمانان پاکستانی جمعه گذشته پس از اقامه نماز جمعه با برگزاری راهپیمایی در اسلام آباد و دیگر شهرهای این کشور، با سردادن شعارهای ضد صهیونیستی و ضد آمریکایی، جنایات رژیم اشغالگر قدس علیه مردم غزه و اقدام های تروریستی گروه تکفیری داعش در عراق را به شدت محکوم کردند.

ˈمحمد نوازشریفˈ نخست وزیر پاکستان نیز در روزهای اخیر با تقبیح حملات هوایی رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در نواز غزه تاکید کرد: تهاجم صهیونیست ها علیه فلسطینی ها غیرقابل قبول و نقض آشکار حقوق بشر است.

وی گفت: صهیونیست ها همواره علیه مردم بی دفاع فلسطین، سیاست تهاجمی اتخاذ کرده و اقدام های این رژیم در زمره فجیع ترین جرایم جنگی در جهان محسوب می شود.

دولت پاکستان با رژیم صهیونیستی روابط دیپلماتیک ندارد و آن را به رسمیت نمی شناسد.

آساق**ا.ر ** 2023
کد N392982

وبگردی