آفتاب

تعداد شهدای حمله رژیم صهیونیستی به غزه به 184 تن رسید

تعداد شهدای حمله رژیم صهیونیستی به غزه به 184 تن رسید

تهران- ایرنا- با شهادت پنج فلسطینی در تازه ترین حمله رژیم صهیونیستی به غزه، تعداد شهدا از آغاز حملات تاکنون به 184 تن افزایش یافت.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، این تعداد بیش از آمار قربانیان حمله سابق رژیم صهیونیستی به غزه در نوامبر سال 2012 است و حملات نیز همچنان ادامه دارد.

اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت غزه با یادآوری حملات شامگاه دوشنبه رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان ساکن غزه، خاطرنشان کرد: بر اثر حمله به منزلی در ˈرفحˈ، سه فلسطینی از جمله یک کودک و در حمله به ˈخان یونسˈ نیز دو فلسطینی به شهادت رسیدند.

رژیم صهیونیستی و حماس در هفتمین روز بمباران غزه، هرگونه آتش بس فوری را بعید دانستند در حالی که هم اکنون تلاش هایی برای برقراری آتش بس جریان دارد.

در همی راستا پیش بینی می شود جان کری وزیر امور خارجه آمریکا روز سه شنبه در سفر به قاهره با مقام های مصری دراین باره گفت وگو کند. از سوی دیگر همتایان آلمانی و ایتالیایی وی نیز به همین منظور وارد خاورمیانه شده اند.

قبل از سفر جان کری به قاهره، مصر نیز پیشنهادی را برای آتش بس در غزه مطرح کرده است؛ در این طرح پیشنهاد شده آتش بسی فوری میان طرفین از ساعت 6 بامداد روز سه شنبه به وقت گرینویج برقرار شود.

رژیم اشغالگرقدس از هفت روز گذشته حملات گسترده هوایی و دریایی را در سکوت محافل جهانی علیه مردم بی دفاع غزه آغاز کرد که در پی آن تاکنون دستکم 184 فلسطینی شهید شده اند.

**مترجمام**1480** 2023
کد N392978

وبگردی