آفتاب

واکنش مسکو به عدم پذیرش روادید هیأت روسی توسط انگلیس

واکنش مسکو به عدم پذیرش روادید هیأت روسی توسط انگلیس

مخالفت انگلیس با پذیرش روادید یک هیأت تجاری روسی در فرودگاهی بین‌المللی واکنش‌های تندی را از سوی مسکو به دنبال داشته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی صدای روسیه، یوری ماتری، سخنگوی دستگاه دیپلماسی روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: ما این اقدام انگلیس را حرکتی غیردوستانه قلمداد می‌کنیم و انتظار داریم در این خصوص طرف انگلیسی توضیحاتی رسمی ارائه دهد زیرا چنین حرکتی در چارچوب روابط عادی میان مسکو و لندن نمی‌گنجد.

وی در ادامه این بیانیه اعلام کرد: ما این حق را داریم که مطابق با عرف دیپلماتیک با توجه به این اقدام انگلیس واکنشی نظام‌مند از خود نشان دهیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تصریح کرد: آنچه اتفاق افتاده به هیچ‌وجه نخستین نمونه ای نیست که در زمینه روادید هیأت‌های روسی عازم انگلیس به وجود می‌آید. در موارد دیگر نیز ما با این مشکل مواجه شده‌ایم و یک نمونه آن به نمایشگاهی در ماه آوریل برمی‌گردد.

این مقام روسی گفت که سفارت روسیه در انگلیس در این خصوص وزارت امور خارجه انگلیس را در جریان گذاشته و خواهان ارائه توضیح شده است اما تاکنون هیچ پاسخی دریافت نشده است.

انتهای پیام

کد N392955

وبگردی