آفتاب

عملیات زمینی و هوایی ارتش لبنان علیه تروریست ها در مرزهای سوریه

عملیات زمینی و هوایی ارتش لبنان علیه تروریست ها در مرزهای سوریه

بیروت – ایرنا – عملیات نیروهای زمینی و هوایی ارتش لبنان علیه تروریست های مسلح عصر دوشنبه در چارچوب یک رزمایش نظامی مشترک نزدیک مرزهای سوریه برگزار شد.

به گزارش ایرنا، این رزمایش نظامی مشترک در بلندی های راس بعلبک در شمال شرق لبنان نزدیک مرزهای سوریه برگزار و در چارچوب آن عملیاتی نظامی علیه باندهای تروریستی مستقر در منطقه انجام شد.

نیروهای ارتش لبنان از جمله نیروهای مخصوص در این عملیات که با نام « فرود عقاب» برگزار شد، به تعقیب عناصر مسلح مبادرت کردند.

هدف این عملیات ایجاد پل هوایی بین یگان های نیروی زمینی ارتش لبنان ، حمایت هوایی از آنها و ایجاد اطمینان برای اهالی روستاها و شهرک های منطقه بقاع لبنان هم اعلام شده است.

براساس این گزارش نیروهای حزب الله یکشنبه شب جلوی یک هجوم بزرگ و گسترده گروه های تروریستی تکفیری از بلندی های مشرف بر شهرک های مرزی لبنان با سوریه را گرفتند و بعداز یک درگیری شدید عناصر مسلح را وادار به فرار کردند.

منابعی از شهادت 6 تا 7 رزمنده مقاومت و هلاکت بیش از 30 تروریست تکفیری و زخمی و اسیر شدن تعدادی دیگر از تروریست ها خبر دادند.

یک دیده بان حقوق بشری سوری وابسته به مخالفان نظام سوریه که مقر آن در لندن است، اعتراف کرد که نیروهای حزب الله موفق شده اند 14 تروریست تکفیری را بعداز درگیری ها به اسارت بگیرند.

نیروهای حزب الله هفته گذشته نیز یک رزمایش بزرگ نظامی با مشارکت زره پوش ها و خودروهای نظامی حامل جنگ افزارهای سبک و سنگین در شهرک های راس بعلبک ، النبی عثمان ، اللبوه ، العین و البزالیه لبنان برگزار کرد.

هدف این رزمایش ایجاد اطمینان برای اهالی منطقه و پایان دادن به شایعاتی بود که در خصوص احتمال حمله گسترده باندهای تروریستی تکفیری مانند داعش از بلندی های القلمون سوریه برای اشغال منطقه بقاع لبنان پخش شده بود.

خاورم ** 1324
کد N392903

وبگردی