آفتاب
آیت‌ الله هاشمی رفسنجانی:

اختلافات دولت‌های منطقه باعث میدان‌داری تروریسم ها شد

اختلافات دولت‌های منطقه باعث میدان‌داری تروریسم ها شد

چراغ سبزهایی كه قدرت‌های جهانی به تروریست‌ها و به ویژه دولت غاصب اسرائیل می‌دهند، راه را برای آنان باز می‌كند و نمی‌دانند طبیعت ترور، روزی دامن آنها را هم خواهد گرفت.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اختلافات دولت‌های منطقه باعث ایجاد فضای رشد و میدان‌داری تروریسم ها شد چراغ سبزهایی كه قدرت‌های جهانی به تروریست‌ها و به ویژه دولت غاصب اسرائیل می‌دهند، راه را برای آنان باز می‌كند و نمی‌دانند طبیعت ترور، روزی دامن آنها را هم خواهد گرفت، آن‌گونه كه در پرورش و تقویت طالبان و القاعده گرفت.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز در دیدار سفیر ایتالیا، با اشاره به انتخابات پارلمان اروپا كه احزاب مخالف اتحادیه اروپا رأی آوردند، گفت: این مسائل نشان می‌دهد كه در فضای سیاسی اروپا مسائل جدیدی در حال رشد است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به روند مذاكرات ایران و 1+5 و با بیان این نكته كه «مذاكرات هسته‌ای به نقطه حساسی رسیده است»، گفت: اگر سیاست كشورهای 1+5 امتیازخواهی نباشد و انصاف در گفتگوها حاكم باشد، به نتیجه خواهیم رسید كه به نفع ایران و همه كشورهاست.

وی با ابراز تأسف از شرایطی كه این روزها در غزه بر مردم مظلوم می‌گذرد، گفت: رژیم صهیونیستی كه نماد تروریسم دولتی در جهان است، بدترین خشونت‌ها را علیه یك عده انسان بی‌دفاع مرتكب می‌شود كه در واقع در نوار غزه زندانی هستند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با تشریح اوضاع منطقه، مخصوصاً افغانستان سوریه و عراق، گفت: ویروس تروریسم در كشورهای منطقه رو به افزایش است كه این برای همه خطرناك خواهد بود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اختلافات دولت‌های منطقه را باعث ایجاد فضای رشد و میدان‌داری تروریسم ها دانست و گفت: چراغ سبزهایی كه قدرت‌های جهانی به تروریست‌ها و به ویژه دولت غاصب اسرائیل می‌دهند، راه را برای آنان باز می‌كند و نمی‌دانند طبیعت ترور، روزی دامن آنها را هم خواهد گرفت، آن‌گونه كه در پرورش و تقویت طالبان و القاعده گرفت.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در پاسخ به سؤال سفیر ایتالیا كه «آینده ایران را در ناآرامی‌های منطقه چگونه می‌بیند؟»، گفت: جمهوری اسلامی با قدرت دفاعی و حمایت‌های مردمی و تجربه‌هایی كه برای مقابله با تجزیه‌طلب‌ها و گروهك‌های مسلح دارد، امن‌ترین كشور منطقه است و خواهد بود.

وی با اشاره به سوابق تمدنی ایران و ایتالیا در تاریخ كهن، بر گسترش روابط دوجانبه تأكید كرد و گفت: اگرچه تحریم‌های ظالمانه بر روابط سایه انداخته بود، اما آینده، نویدبخش روزهای خوب همكاری بین دولت و ملت ایران و ایتالیاست.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اتفاقات عراق، گفت: راه‌حل همه مسائل سیاسی، گفتگوهاست و این موضوع در عراق كه شرایط خاصی دارد، سخت است، ولی ایران به تلاش‌هایش ادامه می‌دهد تا مردم عراق بیش از این قربانی جنایت نشوند.

لوكا جانسانتی، كه مأموریت ایشان به عنوان سفیر ایتالیا در ایران رو به پایان است و برای مسئولیت جدید به كشور متبوع خویش برمی‌گردد، در این دیدار گفت: تجربیات ارزشمندی از همكاری با ایران دارم و هر جا كه باشم، برای تقویت روابط تلاش خواهم كرد.

سفیر ایتالیا، ایران را كشوری باثبات خواند و افزود: خواهان گسترش روابط دوجانبه در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی هستیم و بسیاری از تجّار و شركت‌های ایتالیایی آمادگی دارند تا پس از حل مسائل تحریم با ایران كار كنند.

لوكا جانسانتی ایران را هم‌کار سنتی ایتالیا دانست و گفت: می‌دانم با تقویت بخش خصوصی كه پیرو اصلاح اصل 44 قانون اساسی در مجمع تشخیص مصلحت نظام اتفاق افتاد، زمینه برای همكاری شركت‌های خارجی با سرمایه‌گذاران ایرانی فراهم شده است و ایتالیا، بهترین ظرفیت را برای این همكاری در همه سطوح دارد.

کد N392792

وبگردی