آفتاب
کچوئیان در همایش خط قرمز:

نگاه تیم مذاکره کننده به طرف مقابل دشمن نشناسانه است

نگاه تیم مذاکره کننده به طرف مقابل دشمن نشناسانه است

غربی‌ها به ما به چشم دوست نگاه نمی‌کند بلکه به عنوان یک دشمن نگاه می‌کنند و حتی اگر می‌توانستند مارا در معرض بمب هسته ای نیز قرار می دادند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت:تنها نکته مثبتی که تیم مذاکره کننده هسته‌ای ما دنبال می‌کند و شاید از دل این جلسات بیرون بیاید این است که با این رفتار دوستانه و دشمن نشناسانه، به طرف مقابل نشان دهند که اگر ما نباشیم کسان دیگری به جای ما می‌آیند که دیگر راهی برای شما باقی نخواهند گذاشت و آنها دیگر درمقابل شما کوتاه نمی‌آیند

به گزارش خبرنگار ایلنا حسین کچوئیان در همایش «خط قرمز» که عصر امروز به همت کمیته صیانت از منافع ایران در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد، تاکید کرد: دلایل برای دلواپسان مذاکرات هسته‌ای ایران بیش از آن اندازه‌ای که مطرح می‌شود چرا که ما از همان ابتدا در خیلی از موارد بسیاری از چیزها را به طرف های مقابل خود دادیم که آنها حتی تصورش را هم نداشتند.

عضو حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطر نشان کرد: ما قبل از اینکه واردمذاکره شویم تمام فعالیت‌های‌مان را به حالت تعلیق در آوردیم یعنی به لحاظ استراتژیک خیلی جلوتر از آن چیزی که غربی‌ها توقع داشتند، انجام دادیم.

وی با بیان اینکه نگاه ما به دشمن نگاهی دوستانه است افزود: اکنون تصور ما از جهان این است که ما در جهان یک موضع و جایگاهی داشته باشیم و یک تکه استخوانی هم نصیب ما بشود که ما این نگاه را در شان استقلال جمهوری اسلامی ایران نمی‌بینیم و این راهبرد از ابتدا منتهی به شکست است.

کچوئیان همچنین تصریح کرد: وقتی شما در مذاکرات از همان ابتدا خود را تعلیق می‌کنید توقع دارید که طرف مقابل براساس احساس تهدید به چه دلیلی با شما همراه شود.

این استاد جامعه شناسی دانشگاه تهران ادامه داد: تصورمن این است که تنها نکته مثبتی که تیم مذاکره کننده هسته‌ای ما دنبال می‌کند و شاید از دل این جلسات بیرون بیاید این است که با این رفتار دوستانه و دشمن نشناسانه، به طرف مقابل نشان دهند که اگر ما نباشیم کسان دیگری به جای ما می‌آیند که دیگر راهی برای شما باقی نخواهند گذاشت و آنها دیگر درمقابل شما کوتاه نمی‌آیند و این نقطه مثبت چنین گردهمایی است.

کچوئیان با بیان اینکه ما تنها کاری که می‌توانیم کنیم مذاکره بر سر امکانات و مقررات خودمان است خاطر نشان کرد: پیچیدگی هایی در این مذاکره وجود دارد که براساس آن حتی مهم نیست که چه چیزی به شما می‌دهند و اینها می‌خواهند تمام رویای حیات هسته‌ای ما را پوشش دهند.

وی تصریح کرد: غربی‌ها به ما به چشم دوست نگاه نمی‌کند بلکه به عنوان یک دشمن نگاه می‌کنند و حتی اگر می‌توانستند مارا در معرض بمب هسته ای نیز قرار می دادند اما درحال حاضر ما یک موقعیتی داریم که اگر بتوانیم از این موقعیت استفاده کنیم می توانیم توازنی برقرار کنیم که دقیقا متناسب با انقلاب اسلامی است.

کچوئیان در ادامه این مطلب افزود:انقلاب اسلامی تحت شرایط تاریخی اتفاق افتاد که ظرفیت‌های یک هماوردی را در خود داشته و برای اینکه این حادثه و رخداد عظیم به سر منزل مقصود برسد مستلزم این است که امکانات لازم را در اختیار داشته باشیم.

کد N392752

وبگردی