آفتاب
وزیر کشور:

برای مقابله با بی‌حجابی باید از روش‌های دینی استفاده کنیم

برای مقابله با بی‌حجابی باید از روش‌های دینی استفاده کنیم

وزیر کشور با بیان این که باید با عوارض اجتماعی با روش‌های دینی و هدایتی برخورد کنیم اظهار کرد: ما نمی‌توانیم باخشونت و فشارهای بیش از حد با مساله حجاب برخورد کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رحمانی فضلی در نهمین نشست دبیران ستاد مرکزی صیانت از حریم امنیت عمومی با بیان این‌که مسائل فرهنگی اعم از مساله حجاب و عفاف است، اظهار کرد: دامنه فرهنگ صرفا حوزه اخلاق و اعتقادات نیست و درحال حاضر از فرهنگ اقتصادی، فرهنگ سیاسی، فرهنگ اجتماعی و فرهنگ امنیت صحبت می‌شود.

وی افزود: فرهنگ بسترساز هر فعالیتی است و مهم‌ترین مشکل کشور ما هم در مساله فرهنگ است. بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی ما در مساله فرهنگ ریشه دارد. این که ما قانون را رعایت نمی‌کنیم، ریشه در مساله فرهنگی دارد.

وزیر کشور با بیان این‌که رهبری در مقاطع مختلفی به تهاجم فرهنگی، تغییرات اجتماعی و سبک زندگی اشاره کرده‌اند، خاطرنشان کرد: اما هیچ‌گاه این صحبت‌های رهبری مورد توجه قرار نگرفت و پیگیری نشد.

رحمانی فضلی با بیان این‌که باید همه درباره حجاب و عفاف نگران باشیم، زیرا این مسائل در جامعه قوام ایجاد می‌کند، خاطرنشان کرد: رفتار اجتماعی ما که فرهنگ عمومی را تشکیل می‌دهد دچار اشکال است. ما باید به فرهنگ جامعه حساس باشیم. مساله حجاب را برای رضای خدا دنبال کنیم و دنبال سیاسی‌کاری نباشیم.

وی همچنین اظهار کرد: با مساله حجاب نباید برخورد قهری کرد، اما با عده ای که منسجم و به صورت تشکیلاتی با حجاب مخالفت می‌کنند، باید برخورد سختی شود. اکنون این مساله به صورت جدی دنبال می‌شود.

وزیر کشور با بیان این‌که مساله حجاب را باید به خوبی بشناسیم و آن را به دیگران نیز بشناسانیم، اظهار کرد:طبق نظرسنجی‌ها فقط 5 درصد بانوان به حجاب اعتقاد ندارند. عده‌ای از بانوان به حجاب اعتقاد داشته و به آن عمل می‌کنند و عده‌ای نسبت به حجاب با آن‌که به آن اعتقاد دارند، خیلی حساسیت نشان نمی دهند. دسته‌ای دیگر از بانوان به حجاب اعتقاد ندارند، اما به خاطر رعایت آداب اجتماعی حجاب را رعایت می‌کنند و عده‌ای هم به حجاب اعتقاد نداشته و با آن مقابله می‌کنند.

رحمانی فضلی همچنین تاکید کرد: در حکومت پهلوی فرهنگ بدحجابی تبلیغ می‌شد، اما اصالت دینی و فرهنگ مردم با ندای امام خمینی (ره) به انفجار نور رسید.

وزیر کشور با اشاره به این‌که حجاب حتی پیش از اسلام نیز در ایران وجود داشته است، گفت:‌ ما در شناساندن مساله حجاب کوتاهی کرده‌ایم، حتی حجاب را به روشی شناساندیم که در روح افراد قرار نگرفت. اکنون مساله حجاب مسئولان کشورهای ترکیه و فرانسه را نگران کرده چون حجاب با فطرت انسان هماهنگی دارد اما ما آن را به خوبی نشناسانده‌ایم.

رحمانی فضلی در ادامه با بیان این‌که بخشی از ایمان مردم به عملکرد مسئولان بازمی‌گردد، اظهار کرد: وقتی ما مسئولان اخلاق را رعایت نمی‌کنیم و همدیگر را متهم کرده و بی‌عدالتی هم در حوزه اقتصادی وجود دارد از مردم نمی‌توان انتظار داشت، زیرا رفتار مسئولان بر مردم تاثیر می‌گذارد. چه قدر افراد شریف را به خاطر مسائل سیاسی تخریب کردیم و به مبانی اعتقادی جوانان تیشه زدیم.

وی در ادامه با بیان این‌که من پیگیر و متولی مساله حجاب هستم خاطرنشان کرد: ما برای پرداختن به مساله حجاب کمبود بودجه نداریم، ولی باید بدانیم که بودجه عامل تعیین‌کننده نیست.

وی در پایان افزود: ما باید همه اراده کرده و به هم کمک کنیم و شان ملت را رعایت کرده و با متخلفان هم برخورد کنیم تا مساله حجاب حل شود.

به گزارش ایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی همچنین در جمع خبرنگاران با بیان این‌که شبکه‌های انحراف و توطئه در حوزه فرهنگی فعال هستند گفت: وزارت کشور با همکاری دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی با این شبکه‌ها برخورد می‌کند.

وی همچنین گفت: سمن‌ها یکی از مراکزی هستند که می‌توانند مردم را به صورت متشکل به صحنه آورده ، بنابراین وزارت کشور از سمن‌هایی که در حوزه فرهنگی فعالیت می‌کنند برای مقابله با بی‌حجابی استفاده کرد و از آن‌ها حمایت می‌کند.

انتهای پیام

کد N392744

وبگردی