آفتاب

قرارداد همکاری هسته‌ای روسیه و آرژانتین

قرارداد همکاری هسته‌ای روسیه و آرژانتین

ولادیمر پوتین، رییس‌جمهور روسیه با امضای قرارداد همکاری با آرژانتین در زمینه تولید انرژی هسته‌ای به دنبال ساختن نیروگاه هسته‌ای دیگر در منطقه آمریکای لاتین است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) و به نقل از خبرگزاری "مسکو تایمز"، پوتین و کریستینا فرناندز، رییس‌جمهور آرژانتین در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند: شرکت روس اتم روسیه که در زمینه‌ی تولید انرژی هسته‌ای فعالیت می‌کند، در ساخت واحدهای جدید نیروگاه هسته‌ای آتوچا در آرژانتین، مشارکت خواهد کرد.

آرژانتین با گسترش تجهیزات هسته‌ای خود به دنبال قطع وابستگی خود به سوخت‌های فسیلی در زمینه‌ی تامین انرژی است.

رییس‌جمهور آرژانتین در کنفرانسی که در کاخ ریاست جمهوری برگزار شد، اظهار کرد: آرژانتین در زمینه‌ی ساخت و تولید انرژی هسته‌ای در منطقه ‌آمریکای لاتین پیش‌رو است و قرارداد هسته‌ای جدید که با روسیه امضاء خواهد شد به روابط دوستانه‌ی این دو کشور کمک خواهد کرد.

آرژانتین یکی از بزرگ‌ترین دارندگان منابع گاز و نفت خام است ولی به دلیل سیاست‌های مداخله گرانه‌ی دولت این کشور، تنها شرکت‌های محدودی مایل به همکاری با آرژانتین در زمینه‌ی استخراج و تولید سوخت‌های فسیلی هستند.

فرناندز، با اشاره به منابع عظیم نفت و گاز این کشور بیان کرد: روسیه و آرژانتین دارای منابع گسترده‌ی نفت و گاز هستند و می‌توانند در زمینه‌ی تولید و استخراج این منابع نفت و گاز با یکدیگر تعامل بیش‌تری داشته باشند.

پوتین نیز با اشاره به تشابه موقعیت‌ دو کشور در عرصه‌ی بین‌المللی، افزود: آرژانتین، یکی از متحدان استراتژیک روسیه در آمریکای لاتین است که با روسیه در بسیاری زمینه‌ها روابط سازنده‌ای دارد.

انتهای پیام

کد N392728

وبگردی