آفتاب
حق شناس:

خانه احزاب نهاد مدنی برخاسته از میان خود احزاب است

خانه احزاب نهاد مدنی برخاسته از میان خود احزاب است

تهران – ایرنا - رییس جبهه اصلاح طلبان ایران گفت: خانه احزاب نهادی متشکل از احزاب اصلاح طلب و اصولگرا بوده و نهاد مدنی برخاسته از میان خود احزاب است.

محمد جواد حق شناس در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا در واکنش به اظهارنظر یکی ازنمایندگان مجلس درباره آنکه حزب نیاز است ولی خانه احزاب نیاز نیست این مطلب را عنوان کرد و افزود: امروزه شاید یکی از شاخص ترین نمادهای کشورهای توسعه یافته و یکی از معیارهای دموکراسی احزاب است.

این عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی اضافه کرد: اما در کشوری مثل کشور ما که فعالیت حزبی با مشکلات زیادی رو به رو بوده است به ویژه شاید قرائت خاصی که بعضی از سیاستمداران و دولتمردان داشتند فضا و موقعیت مناسب برای فعالیت حزب فراهم نشده است.

حق شناس افزود: با این نگاه در دوران اصلاحات خود احزاب برای اینکه بتوانند تعامل و همراهی داشته باشند و یک تربیت و فعالیت حزبی را نهادینه کنند، دور هم جمع شدند و با همراهی و توافق هم اقدام به تشکیل خانه احزاب کردند.

رییس جبهه اصلاح طلبان در مورد محورهای سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب که فرمودند دولت را با تمام توان حمایت می کنند و منتقدان هم نباید به دولت توهین کنند گفت : رهبر معظم انقلاب با توجه به فضایی که کشور با آن رو در رو و به ویژه وضعیتی که دولت یازدهم ، دولت را تحویل گرفت و همچنین در عموم شاخص ها به ویژه در حوزه اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و سیاست خارجی، کشور دارای وضعیت بشدت نگران کننده است، ایشان بدرستی در حمایت از دولت تاکید دارند.

وی یادآور شد: حمایت ایشان در واقع پیامی به گروه های تندرویی است که خود را اصولگرا یا به نوعی تابع ایشان می دانند که خدشه ای بر فعالیت های دولت وارد نشود تا دولت بتواند از این فضای بسیار سختی که درگیر آن است رهایی یابد و چرخ دولت را به مسیر خودش برگرداند.

حق شناس در واکنش به تلاش چند نماینده مجلس برای ممنوع التصویر و ممنوع البیان شدن خاتمی رییس جمهور پیشین کشورمان گفت: وزیر دادگستری اعلام کرد که این یک شوخی خیلی زشتی بود که این تعداد از نمایندگان مطرح کردند.

وی گفت: این تذکر نمایندگان هیچ نتیجه ای نداشت جز آسیب جدی به شان و جایگاه مجلسی که امام (ره) فرمودند باید در راس امور باشد.

سیام**1058 **1449
کد N392727

وبگردی