آفتاب
آیت الله حائری شیرازی در همایش خط قرمز:

مذاکره‌کنندگان ایران بصیر و هوشیارند/ نقد هسته ای باید در چارچوب تذکرات رهبری باشد

مذاکره‌کنندگان ایران بصیر و هوشیارند/ نقد هسته ای باید در چارچوب تذکرات رهبری باشد

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مذاکره‌کنندگان هسته ای بصیر و هوشیار هستند، گفت: شما دانشجویان کار خود را ادامه دهید، اما مواظب باشید کار شما یک کار جدید که هماهنگ با رهبری نیست، از آب در نیاید.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله محیی‌الدین حائری شیرازی، نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه سابق شیراز در گردهمایی نه به دکورسازی صنعت هسته ای که با عنوان خط قرمز برگزار شد، با اشاره به جنگ صفین گفت: وقتی ما به جریان حکمیت در جنگ صفین نگاه می کنیم، یک تفاوت عمده ای بین وضعیت امروز و آن روز می‌بینیم.

وی ادامه داد: وقتی حضرت علی(ع) می گفتند ابن عباس را برای مذاکره در نظر گرفتیم، آنها می گفتند ابن عباس از خود شماست و صلح‌طلب نیست و می‌گفتند ما ابوموسی را می خواهیم. ابوموسی هم نظرش به روی عبدالله بن عمر بود.

آیت الله حائری شیرازی با بیان اینکه حضرت علی(ع) را مجبور به مصالحه کردند، ادامه داد: من می خواهم عرض کنم زمان ما آن زمان نیست، زمان ما این است که  300 هزار شهید دادیم و هیچ خانواده ای از شهدا به امام (ره) اعتراض نکردند. اما در زمان حضرت علی(ع) خانواده ها اعتراض کردند به نحوی که حضرت علی(ع) مجبور شد بگوید چرا جلوی زن هایتان را نمی‌گیرید.

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: ان زمان که امام حسن(ع) صلح کرد، امام تا لحظه آخر برای جنگ تلاش کرد و جنگ جنگ تا پیروزی گفت تا رفع فتنه تا آخرین خانه گفت ولی یک زمانی آمد و گفت من اینها را گفتم ولی الان می گویم صلح کنیم.

وی سپس خطاب به دانشجویان حاضر در این مراسم گفت: من آمده ام به دانشجویان عرض کنم دلواپسی های شما کار بسیار خوب، ناصحانه و مشفقانه است این خط قرمز که رهبری فرمودند عبور نکنند مهم است، اما مواظب باشید آنچه ما را تا امروز بالا نگه داشته، وحدت ما است اگر رهبری گفت این دولت را کمک کنیم با تمام قدرت کمک کنید، زیرا چیزی که باعث تضعیف می شود این است که آنها احساس کنند هم از روبرو با مشکلاتی مواجه اند هم از داخل.

آیت الله حائری شیرازی با بیان اینکه هر چه رهبری صلاح دانست همان را کنیم، تصریح کرد: نقد مشفقانه زمانی است که در چارچوب پذیرش تذکرات رهبری باشد وقتی می گویند اصل مذاکره را قبول کردم قبول کنیم و وقتی می گویند خط قرمزها باید رعایت شود به آن توجه کنید، لذا همه دستورات رهبری را باید قبول کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مذاکره کنندگان ابوموسی اشعری نیستند، خاطر نشان کرد: اینها اینطور نیستند، مجموعه ای که زیر نظر رهبری هستند مجموعه بصیر و هوشیار هستند و شما دانشجویان کار خود را ادامه دهید، اما مواظب باشید کار شما یک کار جدید که هماهنگ با رهبری نیست، از آب در نیاید.

کد N392677

وبگردی