آفتاب
آیت‌الله حائری شیرازی در همایش خط قرمز:

مذاکره‌کنندگان را از جنس ابوموسی اشعری نمی‌دانم

مذاکره‌کنندگان را از جنس ابوموسی اشعری نمی‌دانم

شما دانشجویان کار خودتان را انجام دهید. اما مواظب باشید کار شما به عنوان صدای جدیدی که مطابق با نظر رهبری نباشد از آب درنیاید.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید براینکه نقد مشفقانه زمانی که در چارچوب تذکرات رهبری باشد، پسندیده است گفت: من مجموعه‌ای که در حال مذاکره هستند را از نوع ابوموسی اشعری نمی‌دانم و همچنین مجموعه‌ای که زیر پوشش مقام معظم رهبری هستند را مجموعه بصیری می‌دانم.

به گزارش خبرنگار ایلنا آیت‌الله محی‌الدین حائری در همایش «خط قرمز» که به همت کمیته صیانت از منافع ایران در تالار اندیشه دانشگاه امیرکبیر برگزار شد اظهار داشت: وقتی به جریان حکمیت در جنگ صفین نگاه می‌کنیم یک تفاوت عمده بین وضعیت امروز با آن روز می‌بینیم؛ آن روز وقتی حضرت علی (ع)‌ از مسلمان دعوت می‌کرد پنجاه هزار نفر بیایند 50 نفر می‌آمدند و وقتی حضرت علی می‌گفت ابن عباس را بگذارید برای مذاکره می‌گفتند ابن عباس منصوب به خود شماست و صلح طلب نیست بنابراین ما ابوموسی را انتخاب می‌کنیم که شخص بی‌طرفی است.

نماینده مردم شیراز در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مسلمانان در آن زمان نیز که در بحث حکمیت مصالحه کردند و حضرت علی را مجبور به قبول مصالحه کردند سر و صداهایی به پا شد اما حضرت فرمودند قبل از اینکه این توافق انجام شود، می‌شد اعتراض کرد اما اکنون دیگر وقت اعتراض نیست.

وی با بیان اینکه زمان ما به هیچ وجه مانند زمان حضرت امیرالمومنین علی (ع) نیست افزود: در آن زمان وقتی امام حسن (ع) صلح را با آن شرایط قبول کرد اوضاع به شکلی بود که همه می‌گفتند السلام علیک یا مذل المومنین اما زمان ما اینگونه بود که امام راحل سه هزار شهید گرفتند و هیچ کدام از خانواده‌های شهدا اعتراضی نکردند اما در زمان حضرت علی زنان خانواده‌های شهدا آنچنان بددهنی می‌کردند که حضرت علی سخنرانی کرد و گفت چرا جلوی زن‌هایتان را نمی‌گیرید.

آیت‌الله حائری شیرازی با تاکید بر اینکه امام (ره) تا دوش آخر برای جنگ تلاش کرد افزود: امام در آن زمان شعار جنگ جنگ تا پیروزی، جنگ تا رفع فتنه را سر می‌دادند اما به یک باره اعلام کردند که علیرغم اینکه من این‌ها را گفتم اما الان صلح می‌کنم و این جام کشنده‌تر از زهر را سر می‌کشم و اینها نقاط متفاوت با آن زمان است.
این عضو مجلس خبرگان خطاب به دانشجویان تصریح کرد: دلواپسی‌های شما بسیار خوب است، شما کار ناصحانه و مشفقانه می‌کنید که این خط قرمزهایی که رهبری فرموده را از آن عبور نمی‌کنید اما مراقب باشید آنچه که ما را تا امروز باعزت در درجه بالا نگه داشته وحدت ماست.

وی تصریح کرد:اگر رهبری گفت این دولت را کمک کنید با تمام قدرت کمک کنید اما چیزی که موجب تضعیف شود و اینها احساس کنند در رویارویی با آنها تحت فشار هستند، نباید صورت گیرد.

آیت‌الله حائری شیرازی با بیان اینکه هر چه رهبری صلاح دانستند همان را می‌پذیریم تاکید کرد: نقد مشفقانه زمانی که در چارچوب تذکرات رهبری باشد پسندیده است.

وی همچنین تصریح کرد: من مجموعه‌ای که در حال مذاکره هستند را از نوع ابوموسی اشعری نمی‌دانم و همچنین مجموعه‌ای که زیر پوشش مقام معظم رهبری هستند را مجموعه بصیری می‌دانم. لذا شما دانشجویان کار خودتان را انجام دهید. اما مواظب باشید کار شما به عنوان صدای جدیدی که مطابق با نظر رهبری نباشد از آب درنیاید.

کد N392649

وبگردی