آفتاب

خونتای تایلند آوارگان میانماری رابه کشورشان باز می‌گرداند

خونتای تایلند آوارگان میانماری رابه کشورشان باز می‌گرداند

دولت خونتای تایلند امروز (دوشنبه) اعلام کرد که 100 هزار آواره میانماری را که در اردوگاه‌ها زندگی می‌کنند، به کشورشان باز می‌گرداند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، خونتای تایلند که مه سال جاری میلادی دولت یینگلاک شیناواترا، نخست‌وزیر را سرنگون کرد، حال اعلام کرده که قصد دارد تا 100 هزار آواره میانماری را که برای 20 سال است در اردوگاه‌هایی زندگی می‌کنند به کشورشان باز گرداند؛ اقدامی که باعث نگرانی گروه‌های حقوق بشری در ایجاد ناآرامی برای دو کشور شده است.

معاون سخنگوی ارتش تایلند گفت: ما در برهه‌ای از زمان قرار داریم که نمی‌توانیم این افراد را به این راحتی اخراج کنیم چرا که در ابتدا باید ملیت آن‌ها را مشخص کرده و اگر آواره میانماری هستند، آن‌ها را به کشورشان بازگردانیم. به دنبال بازگرداندن ایمن و آسان این افراد هستیم.

ماه گذشته میلادی اظهارنظرهای سخنگوی خونتا درباره دستگیری و اخراج کارگران مهاجر غیرقانونی در تایلند باعث شد تا بیش از 200 هزار تن مهاجر کامبوج که در بخش‌های ساخت‌وساز و ماهیگیری فعال بودند، از تایلند اخراج شوند.

با وجود آنکه تخمین زده می‌شود دو میلیون کارگر میانماری در تایلند مشغول به کار باشند اما بدون داشتن مهارت کافی یا مجوز اقامت یک بار اضافی بر دوش دولت تایلند محسوب می‌شوند.

بنابر گزارش کنسرسیوم مرزی که فعالیت سازمانهای غیردولتی را در اردوگاه‌های آوارگان هماهنگ می‌کند، 120 هزار آواره برمه‌ای در 10 کمپ در مرز میانمار و تایلند ساکن هستند که اکثرشان به خاطر تحت تعقیب بودن یا جنگ‌های فرقه‌ای و فقر میانمار راترک گفته و در این اردوگاه‌ها ساکن شدند.

به گفته ساکنان این اردوگاه‌ها، شرایط زندگی بسیار تنش‌زا است چرا که آوارگان نمی‌دانند چه اتفاقی قرار است برایشان بیفتد.

انتهای پیام

کد N392633

وبگردی