آفتاب
کواکبیان خبر داد

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به رییس مجلس نامه می‌نویسد

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به رییس مجلس نامه می‌نویسد

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در ارتباط با طرح کمیسیون شوراهای مجلس برای اصلاح قانون احزاب به رییس مجلس نامه می‌نویسد.

مصطفی کواکبیان رییس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با اشاره به جلسه شب گذشته این تشکل اصلاح‌طلب، گفت: این نشست با حضور قریب به اتفاق گروه‌های عضو برگزار شد و پس از تبادل اخبار سه موضوع به صورت تفصیلی در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی با بیان این‌که موضوع اول در مورد استیضاح وزیر علوم بود، تصریح کرد: در این جلسه تاکید شد که مجلس نباید در ارتباط با این موضوع برخورد سیاسی و جناحی کند، بلکه باید بر اساس قانون عمل کند و دلیلی ندارد که نسبت به انتصابات وزیر علوم حساسیت به خرج داده شود مگر خلاف قانون صورت گرفته باشد.

کواکبیان با بیان این‌که عزل و نصب از اختیارات وزیر است، گفت: دولت نیز نباید از استیضاح بترسد و اگر زمینه استیضاح فراهم شود وزیر نیز قطعا حرف‌هایی برای گفتن دارد که ممکن است نمایندگان را قانع کند.

رییس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با بیان این‌که وزارت علوم نباید دچار تزلزل شود؛ در مورد موضوع دیگری که در این جلسه مطرح شد، اظهار کرد: در این جلسه در مورد جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه نیز صحبت شد و این تحلیل مطرح شد که صهیونیست‌ها همزمان با مذاکرات هسته‌ای می‌خواهند چنین جنایاتی را انجام دهند و این جنایت‌ها به شدت محکوم است.

وی افزود: کشورهای اسلامی، اتحادیه عرب، سازمان‌ همکاری‌های اسلامی، مجامع بین‌المللی و مدعی حقوق بشر هیچ کدام نباید به نسبت جنایت‌های ددمنشانه رژیم صهیونیستی که باعث به شهادت رسیدن بیش از 150 فلسطینی که بیشتر آنها کودکان و زنان هستند سکوت کنند و جمهوری اسلامی نیز باید در چارچوب منافع ملی در این زمینه اقدامات موثری به عمل آورد.

کواکبیان ادامه داد: قرار شد که شورای هماهنگی جبهه اصلاحات همزمان با فرا رسیدن روز جهانی قدس بیانیه تفصیلی در این زمینه صادر کند و مواضع خود را بیان کند.

رییس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات همچنین به طرح کمیسیون شوراهای مجلس برای اصلاح قانون احزاب که در حال حاضر در مجلس است اشاره کرد و گفت: نمایندگان احزاب عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات نسبت به این موضوع به شدت دغدغه داشتند و تصمیم بر این گرفته شد که نامه‌ای در این ارتباط به رییس مجلس ارسال شود و دیدگاه خودمان را نسبت به این موضوع به ایشان منتقل کنیم.

وی افزود: این طرح علیرغم برخی از نکات مثبت دارای نکات منفی زیادی است و باید عطای نکات مثبت آن را به لقای نکات منفی بخشید.

کواکبیان با بیان اینکه رویکرد کلی این طرح بیشتر انقباضی است تا انبساطی، گفت: در این طرح شاهد نگاه حکومتی و امنیتی به احزاب هستیم.

رییس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: در این طرح هیچ اشاره‌ای به خانه احزاب نشده و هیات منصفه سیاسی جایگاهی در این طرح ندارد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: به احزاب در زمینه انتخابات نیز فقط به عنوان وسیله‌ای برای گرم کردن تنور انتخابات نگاه شده، نه این‌که محل تصمیم‌سازی باشد و با داشتن تعدادی کرسی در دولت بتوانند نقش‌آفرین باشند.

وی گفت: ‌در این طرح برای صدور مجوز برای فعالیت احزاب به شدت سختگیری شده، درحالیکه نسبت به انحلال احزاب به شدت آسان‌گیری می‌شود.

کواکبیان ادامه داد: در این طرح اساسا جرم سیاسی تعریف نمی‌شود و هیچ تفاوتی با جرم امنیتی برای آن قائل نیستند.

رییس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات ادامه داد: نکات منفی در این طرح زیاد است و قرار شد این موارد و دغدغه‌هایی که در این ارتباط وجود دارد طی نامه‌ای به رییس مجلس شورای اسلامی منتقل شود.

انتهای پیام

کد N392546

وبگردی