آفتاب

روسیه اعمال جنایتکارانه تروریست ها در سوریه را محکوم کرد

روسیه اعمال جنایتکارانه تروریست ها در سوریه را محکوم کرد

مسکو- ایرنا- وزارت امور خارجه روسیه روز دوشنبه با انتشار بیانیه ای ادامه اعمال جنایتکارانه تروریست ها در سوریه و قتل و آزار مردم این کشور توسط گروه های تروریستی را محکوم کرد.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه با بیان این که گروه های تروریستی در سوریه به اعمال وحشیانه علیه مردم سوریه ادامه می دهند، آمده است: در بسیاری موارد اعضای اقلیت های قومی و مذهبی هدف حملات گروه های تروریستی داعش، جبهه النصره و جبهه اسلامی قرار می گیرند.

این بیانیه یادآورشد: به تازگی تروریست ها فرقی بین قربانیان خود نمی گذارند و در چندین مورد به روستاهای سنی نشین در سوریه به ویژه مناطقی که ساکنان آن با زندگی در خلافت اعلام شده از سوی تروریست ها مخالفت کرده اند، حمله کرده اند.

ˈیکی از این موارد جنایتکارانه روز 9 ماه ژوییه جاری در روستای خطاب در سوریه رخ داد و این منطقه که هیچ مقر نظامی یا مرکز نظامی ندارد مورد حمله تروریست ها قرار گرفت و آنها 14 نفر ازجمله 7 زن را کشته و سرهای قربانیان را از تن جدا کردند.ˈ

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: روز دهم ماه ژوییه هم تروریست ها در بخش تقصیص سوریه سه زن را کشتند و یک زن دیگر در جریان حمله تروریست ها به شدت مجروح شد.

وزارت خارجه روسیه در این بیانیه افزود: حملات خمپاره ای تروریست ها به مناطق مسکونی سوریه همچنان ادامه دارد و شمار قربانیان این گونه حملات جنایتکارانه رو به فزونی است.

در این بیانیه آمده است: در مناطق تحت کنترل گروه های تروریستی، دستگیری خودسرانه، اعدام افراد ، شکنجه و حتی مصلوب کردن گروگان ها ادامه دارد و تروریست ها با این گونه اعمال وحشیانه قوانین قرون وسطایی و ضدبشری خود را اجرا می کنند.

وزارت خارجه روسیه با محکوم کردن این گونه اعمال تبهکارانه ابراز امیدواری کرده است جامعه جهانی اعمال تروریست ها در سوریه را پاسخ دهد.

در پایان بیانیه از تمام کشورها مشارکت در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی و خودداری از حمایت از آن به شکل مساعدت مالی به تروریست ها و اعمال معیارهای دوگانه در این زمینه درخواست شده است.

اروپام/2242**۵۱۸ **1561 **1010
کد N392489

وبگردی