آفتاب

تلاش اتحادیه اروپا برای برقراری آتش بس در غزه

تلاش اتحادیه اروپا برای برقراری آتش بس در غزه

تهران-ایرنا- اتحادیه اروپا روز دوشنبه اعلام کرد که درتلاش برای برقراری آتش بس در غزه با شرکایش در منطقه در تماس بوده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اتحادیه اروپا اعلام کرد که رویدادهای غزه را دنبال می کند؛ حوادثی که براساس اعلام مقامات فلسطینی تاکنون سبب کشته شدن 172 فلسطینی و زخمی شدن بیش از یک هزار و هشتصد نفر دیگر در حملات اخیر رژیم صهیونیستی شده است.

در همین حال مایا کاسیانچیچ سخنگوی کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خاطر نشان کرد: ما از طرفین درگیر می خواهیم که نهایت خویشتن داری را نشان دهند و از اقداماتی که منجر به تلفات بیشتر شود جلوگیری کنند و در راستای آرام کردن اوضاع گام بردارند. ما با گروههای مختلف در منطقه در ارتباط هستیم تا نهایت تلاش خود را به کار ببندند و هدف برقراری آتش بس در غزه حاصل شود.

تلاش اتحادیه اروپا برای رایزنی با شرکایش در منطقه در راستای آرام کردن اوضاع در غزه در حالی به کار گرفته شده است که ˈمحمود عباسˈ رییس تشکیلات خودگران فلسطین به صورت رسمی خواستار حمایت جامعه بین المللی از دولت فلسطین در مقابل حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه غزه شد.

عباس نامه ای با مضمون فوق برای ˈبان کی مونˈ دبیرکل سازمان ملل متحد ارسال کرد.

طبق اعلام سازمان آزادیبخش فلسطین، عباس همچنین خواستار اعزام هیات تحقیق و تفحص درباره حملات هوایی بی امان رژیم صهیونیستی به نوار غزه شد.

رسانام**9234**1446
کد N392427

وبگردی