آفتاب

عنوان مجرمانه فیسبوکی نداریم

عنوان مجرمانه فیسبوکی نداریم

... سخنگوی قوه قضائیه گفت: عنوان مجرمانه فیسبوکی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار حقوقی‌ خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوالی درباره محکومیت 8 نفر به 127 سال حبس در ارتباط با فعالیت فیسبوکی گفت: ما متهم و عنوان مجرمانه فیسبوکی نداریم و این تیترهایی است که رسانه ها انتخاب می کنند.

وی افزود: البته در دادگاه انقلاب برخی افراد به دلیل ارتکاب جرایم محکوم می شوند ولی ما عنوان مجرمانه فیسبوکی نداریم. هرچند فیسبوک کماکان مسدود است و اقدام کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه به قوت خود باقی است.

محسنی اژه ای گفت: از شبکه های اینترنتی می توان استفاده صحیح و غلط انجام داد ولی بعضی موارد که در شبکه های اجتماعی و غیر اجتماعی انجام می شود علیه امنیت کشور، عفت و اخلاق عمومی هستند و اگر اقدامی انجام نشود کشور ضرر می کند.

محسنی اژه‌ای گفت: دادستان کل کشور به عنوان رئیس کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در جلسات این کارگروه شرکت می کند.

محسنی اژه ای در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا وجود فشار در قوه قضائیه باعث تأخیر در رسیدگی به پرونده مهدی هاشمی شده است؟ گفت: صاحبات قدرت و ثروت همیشه تلاش می کنند فشار بیاورند، اما مهم این است که آیا قوه قضائیه تسلیم این فشار می شود یا نه.

وی گفت: صاحبان قدرت یا از طریق رسانه ها فضاسازی می کنند یا اینکه چند وکیل می گیرند و اشکالات زیادی وارد می کنند و به دلایل مختلف پرونده را عقب می اندازند. البته این امر به ظاهر قانونی است منتهی برای هر کسی میسر نیست که یک یا چند وکیل بگیرد و پول هنگفتی به آن بدهد

سخنگوی قوه قضائیه گفت: من به هیچ وجه رد نمی کنم فشار وجود داشته اما قوه قضائیه قبول نمی کند.

ادامه دارد...

کد N392397

وبگردی