آفتاب

هاشمی رفسنجانی:یک عده جاهل بیداری اسلامی را به هرج و مرج کشاندند

هاشمی رفسنجانی:یک عده جاهل بیداری اسلامی را به هرج و مرج کشاندند

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:بزرگترین مشکل مردم مسلمانی که انقلاب کردند، نبود رهبری مثل امام راحل است که در تاریخ قرون اخیر اسلام بی‌نظیر بودند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني عصر ديروز در ديدار جمعي از روحانيون، علما، فضلا، طلاب حوزه‌هاي علميه و استادان دانشگاه از استان‌هاي قم، تهران، قزوين و البرز با تبريك ميلاد امام حسن مجتبي(ع)، اين ايام را به خاطر اتفاقاتي كه در كشورهاي اسلامي مي‌افتد، از قطعات غمناك تاريخ اسلام خواند و گفت: اگر حاكمان اسلامي درست عمل مي‌كردند، مسلمانان با يك ميليارد و هفتصد ميليون جمعيت، 60 كشور مستقل و بهترين نقاط جهان، بزرگترين مجموعه در مجامع و مراكز سياسي و اقتصادي بين‌المللي بودند.



رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تشريح اوضاعي كه طي سالهاي اخير در جهان اسلام شاهد آن هستيم، گفت: اختلافات سياسي همه جا هست، اما اختلافات ديني كه بروز مي‌كند، خشونت‌ها و بي‌اعتقادي‌هاي مذهبي افزايش مي‌يابد و گاهي به نزاع مي‌كشد كه قرآن آن را عامل فشل و شكست مي‌داند.



وی  مثلث شوم استكبار، استبداد و افراطي‌گري را بلاي جان جوامع اسلامي دانست و گفت: استكبار و استبداد مكمّل همديگرند و افراطيون عمّال بي‌مزد و مواجب آنان و در خدمت توجيه جنايات ديكتاتورهاي بين‌المللي و محلي هستند.



آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با اشاره به اتفاقاتي كه در تونس، مصر، ليبي، يمن، سوريه، افغانستان، عراق و پاكستان افتاد، گفت: يك عده جاهل چنان عرصه را بر مردم تنگ كردند كه راضي به برگشت نظامي‌ها شدند و بهار عرب را به خزان تبديل كردند و بيداري اسلامي را به هرج و مرج كشاندند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام غليان احساسات و ميدان‌داري تندروها در هر انقلابي را طبيعي دانست و افزود: بزرگترين مشكل مردم مسلماني كه انقلاب كردند، نبود رهبري مثل امام راحل است كه در تاريخ قرون اخير اسلام بي‌نظير بودند.



وی  با بيان برنامه‌هاي گروهك‌هاي متعدد براي تجزيه ايران و برنامه‌ريزي براي به دست گرفتن تهران در سالهاي اول پس از پيروزي انقلاب، گفت: انفاس قدسي امام(ره)، چراغ را مردم و شاگردان ايشان بود كه پس از شكست رژيم پهلوي، مسئوليت اداره كشور را بر عهده داشتند.
هاشمي رفسنجاني با تأكيد به نقش وحدت در جوامع اسلامي و توصيه علما و روحانيون به تبليغ وحدت در منابر و تريبون‌ها، گفت: اعتدال قرآني ترسيم‌كننده مسير و نقشه راه مسلمانان در تعاملات داخلي، محلي، منطقه‌اي و بين‌المللي است.



رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با ابراز تأسف از گسترش عقايد غلطي كه پيروان مذاهب مختلف اسلامي را به جان هم مي‌اندازد، گفت: تندروهاي خوارج مسلك، با عقايد غلط كه حاصل آموزش‌هاي غلط است، خود را منفجر مي‌كنند تا مسلمانان را بكشند و اين را براي خود سعادت اخروي مي‌دانند، حال آنكه عين شقاوت است.



وی  با بيان خاطراتي از درس‌هاي آيت‌الله العظمي بروجردي و نكات اخلاقي و اسلامي كه آن مرجع تقليد بر آنها تأكيد مي‌كردند، گفت: آن بزرگوار مي‌فرمود در نزاع بر سر اختلافات تاريخي نفعي نيست و آنچه مهم است، حجيّت ائمه معصوم است كه اهل سنت نيز مي‌پذيرند و بايد تقويت شود.
هاشمي رفسنجاني در بخش ديگري از سخنان خويش با اشاره به برور و ظهور تصوف و رهبانيت در اسلام و تداوم آن در اعصار مختلف، گفت: انسان در كارگاه آفرينش مخلوقي است كه آمده است از زمين، هوا، خورشيد و باد استفاده نمايد و روح خويش را در مسير تعالي و تكامل ببرد.



رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با برشمردن انواع افراط و تفريط و گسترش آنها در ابعاد مختلف زندگي انسان‌ها، گفت: آيات و روايات بر پرهيز از تندروي و خمودگي تأكيد مي‌كنند و مسلمانان را امت وسط و راه سعادت آنها را ميانه‌روي مي‌دانند.
در آغاز اين ديدار حجت‌الاسلام والمسلمين رستگاري، با تبريك ميلاد امام حسن مجتبي(ع)، به بيان ديدگاه‌هاي خويش در مسائل سياسي و اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي پرداخت.



/212 212

کد N392395

وبگردی