آفتاب
بررسی تهاجم رژیم صهیونیستی به غزه

ابوشریف: فلسطین باید قطب‌نمای امت اسلامی باشد

ابوشریف: فلسطین باید قطب‌نمای امت اسلامی باشد

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران گفت: فلسطین باید قطب‌نمای امت اسلامی باشد

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی‌خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ناصر ابوشریف صبح امروز در نشست رسانه‌ای بررسی تهاجم رژیم صهیونیستی به کرانه باختری و نوار غزه که در دفتر جمعیت دفاع از ملت فلسطین برگزار شد، اظهار کرد: مقاومت در فلسطین نه تنها قطب‌نمایی برای فلسطین بلکه برای همه امت است. معتقدم در گذشته امت فلسطین دچار سردرگمی شده بود و این در حالی بود که در جای جای کشورهای اسلامی شاهد جنگ‌های اعلام شده و اعلام نشده بود. ما گروه های اسلامی در فلسطین می خواهیم به امت اسلامی بگوییم که قطب نمای آنها باید فلسطین باشد.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم این مسئله را به روز قدس ارتباط دهیم باید بگوییم هدف از برگزاری روز قدس وحدت بخشی به آحاد اسلامی و کشاندن آنها به سوی قبله اول مسلمانان است و اینکه به جای تفرقه و برادرکشی، وحدت تنها راه امت اسلامی است.

ابوشریف با تأکید بر اینکه درخواست ما از ملت های اسلامی حمایت و پشتیبانی آنها از مقاومت است، افزود: برخی کشورهای منطقه نه تنها از اسرائیل می خواهند به مقاومت ضربه بزنند بلکه خواهان ریشه کنی آن هستند. این حقیقت روشنی است که وجود دارد و برخی رسانه ها اسامی این کشورها را آشکارا مطرح کردند همچنین شاهدیم که چطور برخی سعی می کنند فقط حماس را مطرح کنند و دیگر گروه های مقاومت را کمرنگ جلوه دهند. من به عنوان عضو جنبش جهاد اسلامی و به عنوان عضوی از ملت فلسطین نه جهاد و نه حماس را می شناسم. ما سازمان های مقاومتی هستیم که برای ملت فلسطین تلاش می کنیم هر جنگی علیه هر گروهی جنگ علیه ملت فلسطین است.

برخی سعی می کنند مقاومت را عامل جنگ معرفی کنند اما به عنوان یک فلسطینی هر نوع بهانه ای را برای مقابله با این رژیم در اختیار داریم اما آن طرفی که به تخریب و جنایت دست می زند همان رژیم صهیونیستی است.

وی با اشاره به ربوده شدن سه سرباز صهیونیست اظهار کرد: به دنبال این مسئله رژیم صهیونیستی خانه های زیادی تخریب وعده زیادی را بازداشت کرده است. این رژیم برای این اقداماتش نیازی به بهانه ندارد و همه اینها را به طور روزمره انجام می دهد و در واقع هدف اصلی آن ریشه کنی ملت فلسطین از سرزمینش است اما به رغم همه این توطئه ها که از سوی استکبار جهانی و غرب حمایت می شود ملت فلسطین به مقاومتش ادامه می دهد.

ابوشریف در ادامه به روحیه بالای مردم غزه اشاره کرد و افزود: با وجود اینکه رژیم صهیونیستی شرربارترین نیروها را در اختیار دارد می بینیم که مردم فلسطین با کمترین امکانات و به تنهایی در برابر آنها ایستاده اند و زندگی درغزه در جریان است و این پدیده باید سرلوحه پویایی امت اسلامی قرار گیرد.

وی ادامه داد: اکنون که رژیم صهیونیستی این جنگ را تحمیل کرده هرگز نمی توان به گذشته برگشت. توافق کاملی بین مقاومت و ملت فلسطین در رابطه با اینکه نباید به گذشته برگشت، وجود دارد. ما هرگز به رژیم صهیونیستی و سران آن اجازه نخواهیم داد که پایان این جنگ با شرایط آنها باشد. این تصمیم نیروهای مقاومت است که پایان جنگ چگونه باشد.

نماینده جنبش جهاد اسلامی همچنین کمک و یاری ملت های عربی و اسلامی را به ملت‌های فلسطین خواستار شد و افزود: از ملت‌های عربی و اسلامی می‌خواهیم که به یاری ملت فلسطین بشتابند و حداقل برای آنها دعا کنند. مسئله فلسطین مسئله محوری است و از آن همه امت اسلامی است.

در ادامه ابوشریف در پاسخ به سوالی درباره اینکه مقاومت برای پایان دادن به درگیری ها و اعلام آتش بس به دنبال چه چیزی است و آیا هدف صرفاً پایان دادن به مقاومت غزه است، گفت: این رژیم صهیونیستی بود که جنگ را تحمیل کرد ما در گروه های مقاومت فقط یک هدف و آن آزادی فلسطین وبرپایی دولت فلسطین در تمام خاک فلسطین را دنبال می کنیم. تا کنون توافق نامه(آتش‌بس)تدوین شده‌ای در دست نیست اما توافق این است که به شرایط آتش‌بس سال 2012 بازنخواهیم گشت. همچنین این توافق نیز وجود دارد که در هر توافقی باید تمام خواسته های مردم غزه در نظر گرفته شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره چگونگی حمایت کشورهایی چون عربستان و قطر از مسئله فلسطین بیان کرد: ما از کسی چیزی نمی خواهیم هرکسی هر کمکی خواست انجام دهد. چرا برخی کشورهای عربی با من به عنوان یک تروریست رفتار می کنند درحالی که صهیونیست ها در آن کشورها آزادانه رفت و آمد دارند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی ادامه داد: هدف اصلی مقاومت تصحیح رویکرد مقاومت علیه رژیم صهیونیستی به عنوان دشمن محوری است و آنهایی که از رژیم صهیونیستی حمایت می کنند دشمن اصلی به شمار می روند. آنهایی که به دنبال برتری کامل باشند از داعش حمایت نمی کنند بلکه رویکردشان را به سوی ملت فلسطین خواهند داشت.

وی گفت: ما به دنبال کشتار افراد نیستیم و کشتارهایی که انجام می شود ما را خوشحال نمی کند هدف ما آزادسازی وطنمان است. صهیونیست ها نیز هر کجا می خواهند بروند و زندگی کنند ولی زندگی آنها به بهای ضربه زدن به ملت ما نباشد.

وی افزود: به نظر می رسد خسارت رژیم صهیونیستی طی چند روز به دو و نیم میلیارد شیکل معادل 660 میلیون دلار می رسد و اگر این جنگ ادامه یابد تل آویو به عنوان مرکز اقتصادی این رژیم تعطیل خواهد شد.

در ادامه حسین رویوران ازکارشناسان حوزه فلسطین بابیان اینکه این جنگ سومین جنگ غزه است گفت: در جنگ 2007 غزه در محاصره بود و میلیون ها نفر در زندانی بی سقف با کمبودهای غذایی و دارویی مواجه بودند و تنها گذرگاه رفح بازبود که آن هم سال گذشته 250 روز بسته بود. در این سو ما با جامعه ای مواجهیم که تحت فشارهای زیادی قرار دارند و از طرف دیگر جامعه صهیونیست با شنیدن آژیرهای خطر به پناهگاه‌ها رفتند با وجود آنکه دست برتر را دارند.

وی ادامه داد: معتقدم پیروزی یک بحث میدانی و یک بحث روانی دارد و قطعاً جامعه فلسطینی پیروز میدان است که علی رغم مشکلات و فشار ها، سربلند در این میدان است و رژیم صهیونیستی علی رغم همه ابزارها بازنده است.

رویوران گفت: ممکن است رژیم صهیونیستی جنگ را شروع کرده باشد اما باید با شرایط مقاومت پایان یابد. جامعه فلسطینی جامعه شهادت طلب است که در غزه این روحیه به دلیل جنگ های متعدد کاملاً بارور شده است درحالیکه اگر یک موشک به تل آویو بخورد تظاهرات بسیاری شکل می گیرد و این نشان می دهد که مردم اسرائیل روحیه لازم را ندارند.

انتهای پیام

کد N392333

وبگردی