آفتاب
كواكبیان در گفت‌وگو با ایلنا:| 186247

دولت نباید از استیضاح بترسد/نامه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به لاریجانی

دولت نباید از استیضاح بترسد/نامه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به لاریجانی

بر اساس قانون وزیر می‌توانند عزل و نصب‌ها را انجام دهد و نمی‌توان به وزیر گفت که شما باید فلان فرد را نصب و یا فلان فرد را عزل کنید/امیدواریم همه امور براساس قانون و به دور از مسائل شخصی و جناحی پیش برود.

رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به تشریح جلسه شب گذشته این شورا پرداخت.

مصطفی کواکبیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص جلسه شب گذشته شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: جلسه شب گذشته شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با حضور قریب به اتفاق گروه‌ها و احزاب عضو تشکیل شد و سه محور استیضاح وزیر علوم، حملات و جنایات رژیم صیهونیستی علیه مردم مظلوم غزه و طرح قانون احزاب در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به بحث استیضاح وزیر علوم اظهار داشت: یکی از محورهای بحث شده در جلسه شورای هماهنگی اصلاحات مهلت یک ماهه مجلس شورای اسلامی به وزیر علوم برای انجام بعضی درخواست‌ها بود كه ما امیدواریم همه امور براساس قانون و به دور از مسائل شخصی و جناحی پیش برود.

دبیر كل حزب مردم‌‌سالاری با تاكید بر اینكه عزل و نصب روسای دانشگاه‌ها از حیطه اختیارات وزیر است، یادآور شد: بر اساس قانون وزیر می‌توانند عزل و نصب‌ها را انجام دهد و نمی‌توان به وزیر گفت که شما باید فلان فرد را نصب و یا فلان فرد را عزل کنید.

كواكبیان با تاكید بر اینكه دولت نباید از استیضاح ترسی داشته باشد، تصریح كرد: به هرحال مباحث و مطالبی در رابطه با مسائل آموزش عالی وجود دارد كه باید روشنگری شود و به اطلاع‌ مردم رسانده شود و اگر بنای تعامل میان مجلس و دولت وجود دارد، شرط‌گذاری این بنا را متزلزل می‌كند.

رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در ادامه به حملات و جنایات رژیم صیهونیستی به مردم مظلوم غزه اشاره كرد و ابراز داشت: در این جلسه نسبت به جنایات دلخراش رژیم صیهونیستی در غزه ابراز تاسف و نگرانی شد.

وی افزود: حملات رژیم صیهونیستی به غزه تاكنون به شهید شدن بیش از 150 نفر از مردم فلسطین منجر شده كه یک سوم این شهدا، زنان و کودکان هستند و لازم است كه مجامع مدعی حقوق بشر و سازمان‌های بین‌المللی نسبت به این مسئله برخورد قاطعی داشته باشند و نباید با بی‌تفاوتی از كنار آن بگذرند و كشورهای اسلامی و سازمان‌ همكاری های كشورهای اسلامی، اتحادیه عرب و همه عناصر مطرح در جهان از جمله كشورمان در این رابطه اقدامات لازم را انجام بدهند.

دبیركل حزب مردم‌سالاری با اشاره به روز قدس عنوان كرد: قرار شد به مناسبت روز قدس بیانیه مفصلی در مورد ابعاد مختلف جنایت صهیونیست‌ها صادر شود.

کواکبیان همچنین به بررسی طرح نحوه فعالیت احزاب که در صحن علنی مجلس در حال بررسی است، اشاره و خاطرنشان كرد: در جلسه دیشب تصمیم گرفته شد تا نامه‌ای به رئیس مجلس فرستاده شود و دغدغه‌ها و نگرانی‌های خودمان را در خصوص اصلاح قانون احزاب بیان کنیم.

رئیس دوره ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با بیان اینكه قرار است در این نامه به ضعف و ایرادات طرح قانون احزاب اشاره شود، بیان كرد: در این طرح مسائلی مانند عدم تعریف جرم سیاسی، عدم توجه به جایگاه خانه احزاب، مشخص نبودن جایگاه هیات منصفه سیاسی و سخت‌گیری در دادن مجوز وجود دارد این در حالی است كه رویکرد طرح فعالیت احزاب باید نگاه توسعه‌محور و براساس توسعه سیاسی باشد و نه نگاه محدودکننده و حکومتی.

وی در پایان تاكید كرد: مهمترین نقطه ضعف این طرح در این است كه هیچ ارتباطی به نقش احزاب در انتخابات ندارد و فقط احزاب را تنور گرم كن انتخابات دانسته و این در حالی است كه باید سیستم و ساختار انتخابات حزبی باشد.

کد N392152

وبگردی