آفتاب

توبه مبلغ سعودی از بیعت با تروریست های داعش

توبه مبلغ سعودی از بیعت با تروریست های داعش

تهران - ایرنا - یک مبلغ سعودی که با تروریست های داعش بیعت کرده و به این گروه در سوریه پیوسته بود، توبه کرد و به عربستان بازگشت.

سایت عربستانی ˈالوئامˈ به نقل از منابعی فاش کرد: ˈمانع المانعˈ مبلغ تندروی سعودی که با دعوت مردم به جهاد؟، با گروه داعش بیعت کرده بود، از سوریه به عربستان بازگشته است.

ˈعیسی الغیثˈ عضو مجلس مشورتی عربستان در صفحه شخصی خود در تویتر نوشت: مانع المانع بعد از بیعت با داعش، به واقعیت داعش پی برد و توبه کرد و به میهن خود بازگشت.

وی افزود: به افرادی که با ادعای ˈجهادˈ فریب القاعده و داعش را خورده اند توصیه می کنم در ماه رمضان توبه، و خودشان را تسلیم کنند.

به نوشته این روزنامه عربستانی، مانع المانع ماه مارس گذشته از طریق تویتر هواداران خود را به ˈجهادˈ در سوریه دعوت کرده و با گروه موسوم به ˈدولت اسلامی عراق و شامˈ- داعش- بیعت کرده بود. وی پس از مدتی از سوریه خارج شد و به ترکیه رفت و خود را به سفارت عربستان در این آن کشور معرفی کرد. در این حال برخی منابع می گویند، مانع المانع روز شنبه وارد عربستان شده است.

ˈعیسی الغیثˈ عضو مجلس مشورتی عربستان چند روز پیش اذعان کرده بود که داعش ساخته و پرداخته کشورش است.

وی تاکید کرد: عناصر داعش همواره از سوی مبلغان تندرو که در دانشگاه ها، مدارس و موسسات خیریه ها نفوذ دارند، پشتیبانی می شوند.

الغیث افزود: تروریسم القاعده و داعش که امروز شاهد آن هستیم ساخته و پرداخته کانون هایی است که همچنان به فعالیت خود در مراکز کشور ادامه می دهند.

این عضو شورای مشورتی سعودی در ادامه با حمله شدید علیه داعش و القاعده آنها را خوارج نامید و پیش بینی کرد که افراط گرایی و خشونت بیش از این گسترش پیدا خواهد کرد.

الغیث همچنین با تشبیه سرکرده گروه تروریستی داعش به بازیگران ˈهالیوودˈ، وی را سرکرده تروریسم توصیف کرد.

به گفته مسؤولان بلندپایه دولت آمریکا، عربستان سعودی از گروههای تروریستی در جهان به ویژه القاعده و شاخه های آن در عراق و سوریه یعنی داعش و جبهه النصره حمایت می کند و پول و سلاح در اختیار آن ها قرار می دهد.

البته به نظر می آید که مقامات عربستانی با این مبلغ سعودی برخوردی نکرده اند، چرا که در رسانه های این کشور هنوز خبری در خصوص بازداشت و یا بازخواست وی به دلیل دعوت مردم به جنگ و رفتن به سوریه، منتشر نشده است.

خاورم/1275
کد N392139

وبگردی