آفتاب

نشست سه جانبه ایران، سوریه و سوییس درباره کمک‌های انسان‌دوستانه به مردم سوریه

نشست سه جانبه ایران، سوریه و سوییس درباره کمک‌های انسان‌دوستانه به مردم سوریه

چهارمین نشست سه‌جانبه ایران، سوریه و سوییس با هدف بررسی آخرین وضعیت انسانی در سوریه و طراحی راهکارهای مناسب و عملی کمک‌رسانی به مردم این کشور در ژنو برگزار شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این نشست رضا عامری، مدیرکل خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان، امانوئل بلر، مدیرکل امور بشردوستانه سوییس و حسام‌الدین آلا، معاون بین‌الملل وزیر خارجه سوریه پیرامون ارسال کمک‌های بشردوستانه به سوریه مذاکره کردند. حساسیت شرایط انسانی در سوریه، ضرورت برخورد فنی و تخصصی با موضوع انسان‌دوستانه، احترام به حاکمیت ملی سوریه و ضرورت هماهنگی با دولت و هلال احمر این کشور در ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه، از جمله موضوعاتی بود که به‌عنوان اصول مشترک مورد تأکید قرار گرفت.

مدیرکل خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان در این نشست، با تشکر از اقدامات به‌عمل آمده از سوی دولت سوریه در امر کمک‌رسانی و اهتمام سوییس به مساله بشردوستانه در سوریه، اراده موجود نزد طرف‌های سوری و سوییسی برای استمرار همکاری در بحث انسان‌دوستانه را مورد تقدیر قرار داد.

او بر آمادگی کشورمان برای کمک به شکل گیری توافق سوییس و سوریه و اجرایی شدن توافقات در امر کمک‌رسانی بشردوستانه تأکید کرد.

مدیر امور بشردوستانه سوییس نیز با تقدیر از تلاش‌های کشورمان در کمک به موضوع‌های انسان‌دوستانه در سوریه، موضوع انسانی در این کشور را برای سوییس مهم برشمرد و بر ضرورت اتخاذ گام‌های عملی برای فعالیت‌های انسان‌دوستانه در همکاری نزدیک با دولت و مسوولان سوریه تاکید کرد.

معاون وزیر خارجه سوریه تحریم‌های اقتصادی و اقدامات گروه‌های تروریستی را دو عامل اصلی در نابسامانی اوضاع انسانی در کشورش ذکر کرد و با اشاره به اثرات مستقیم و غیرمستقیم این تحریم‌ها بر زندگی روزانه مردم به‌خصوص در زمینه موادغذایی و دارو، خواستار رفع این تحریم‌ها شد.

انتهای پیام

کد N392136

وبگردی