آفتاب

اوضاع غزه محور گفت‌وگوی پادشاه اردن و بان کی مون

اوضاع غزه محور گفت‌وگوی پادشاه اردن و بان کی مون

پادشاه اردن در یک تماس تلفنی با دبیرکل سازمان ملل در خصوص اوضاع اخیر غزه با یکدیگر بحث و گفت‌وگو کردند. بان کی مون در سخنان خود بار دیگر نسبت به پیامدهای خطرناک آنچه که در نوار غزه اتفاق افتاده است، هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه الیوم السابع ، ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن در یک تماس تلفنی با بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل بر لزوم توقف خشونت‌ها علیه شهروندان فلسطینی و همچنین اهمیت احترام به قوانین بین المللی که در این خصوص وضع شده تاکید کرد.

وی همچنین با هشدار نسبت به خطرات ناشی از توقف روند گفت‌وگوها در خصوص حل و فصل اوضاع اخیر میان طرفین افزود: ادامه این روند به افزایش و گسترش هر چه بیشتر خشونت‌ها منجر خواهد شد.

پادشاه اردن خاطرنشان کرد: اردن برای رساندن کمک‌های بشردوستانه و پزشکی خود به مردم فلسطین با تمام توان خود وارد عمل می‌شود و روند رساندن کمک‌های خود به این کشور را برای درمان زخمی شدگان آسان خواهد کرد.

پادشاه اردن پیشتر نیز در دیدار خود با جو بایدن، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا نسبت به افزایش خشونت‌ها در نوارغزه و کرانه باختری که باعث رنج شدید فلسطینیان شده، هشدار داد.

انتهای پیام

کد N391521

وبگردی