آفتاب
تحولات امنیتی عراق/

ادامه حملات ارتش به مواضع داعش/120 تروریست تکفیری به هلاکت رسیدند

ادامه حملات ارتش به مواضع داعش/120 تروریست تکفیری به هلاکت رسیدند

نیروهای امنیتی عراق توانستند 120 تروریست گروه تکفیری داعش را در جبهه های مختلف به هلاکت برسانند و دهها خودرو و مقادیری سلاح و تجهیزات متعلق به آنها را منهدم کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسله، سرلشگر قاسم عطا سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق روز یکشنبه تاکید کرد نیروهای امنیتی عراق تمام مناطقی را که به اشغال گروه تروریستی داعش درآمده، پاکسازی خواهند کرد، اما این کار به زمان نیاز دارد، زیرا نیروهای امنیتی با باندهای سازمان یافته و نه ارتش در حال جنگ هستند.

وی خاطر نشان کرد فرماندهی عملیات صلاح الدین توانسته است بسیاری از مناطق صلاح الدین را از وجود تروریستها پاکسازی کند و ضمن به هلاکت رساندن بسیاری از تروریستها، 250 خودرو متعلق به آنها را نیز منهدم کنند.

هلاکت 17 تروریست داعش در شمال شرقی بعقوبه

یک منبع امنیتی در دیالی اعلام کرد نیروهای امنیتی توانستند 17 تروریست داعش را در حوض حمرین در شمال شرقی بعقوبه به هلاکت برسانند.

به گفته این منبع، عملیات نیروهای امنیتی برای پاکسازی کامل این منطقه همچنان ادامه دارد.

زخمی شدن فرمانده لشگر 31 ارتش عراق در درگیری با داعش

خبر دیگر اینکه فرمانده لشگر 31 ارتش عراق در جریان درگیری با تروریستهای داعش در شمال استان بابل زخمی شدند.

یک منبع امنیتی به المسله گفت سرلشگر یحیی الدلیمی فرمانده لشگر 31 ارتش عراق در جریان درگیریها با تروریستهای داعش در ناحیه جرف الصخر در شمال حله زخمی شد.

انهدام هفت خودرو داعش در فلوجه

یک منبع امنیتی در شهر فلوجه گفت هواپیماهای ارتش توانستند هفت خودرو گروه تروریستی داعش را به همراه تروریستهایی که سوار آن بودند، منهدم کنند.

به گفته این منبع، حملات هوایی ارتش به مواضع تروریستهای داعش همچنان ادامه دارد.

هلاکت یکی از سرکردگان داعش در تکریت

هلاکت یکی از سرکردگان گروه تروریستی داعش و پنج نفر از همدستانش در تکریت از دیگر تحولات مربوط به  عراق است.

به گفته یک منبع امنیتی، نیروهای امنیتی توانستند یک تروریست خطرناک به نام فهد ملقب به ابوجعفر از سرکردگان داعش و همدست وی ابوعمر التونسی را در نزدیکی شجره الدار در جنوب تکریت به هلاکت برسانند، چهار تروریست دیگر هم زخمی شدند.

این منبع افزود نیروهای امنیتی به عملیات پیشدستانه برای پاکسازی شهرها از وجود تروریستهای داعش ادامه می دهند.

کد N391334

وبگردی