آفتاب

کره‌شمالی نزدیک مرز دریایی با کره‌جنوبی چندین گلوله توپخانه‌ شلیک کرد

کره‌شمالی نزدیک مرز دریایی با کره‌جنوبی چندین گلوله توپخانه‌ شلیک کرد

ارتش کره جنوبی اعلام کرد، کره شمالی یک روز پس از انجام دو پرتاب آزمایشی موشک بالستیک، امروز (دوشنبه) به آب‌های نزدیک مرز دریایی‌اش با کره جنوبی چند گلوله توپخانه‌ شلیک کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، یکی از افسران ستاد مشترک ارتش کره جنوبی گفت، این گلوله‌ها از سایت‌هایی در نزدیکی مرز خاکی به شدت مجهز و تقویت شده کره شمالی پرتاب و در شمال مرز دریایی‌اش با کره جنوبی فرود آمد اما سئول دست به تبادل آتش نزد.

وی بدون پرداخت به جزئیات گفت، گلوله باران کره شمالی ادامه دارد.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی به نقل از یکی از افسران ناشناس ارتش گفت، کره شمالی 100 گلوله را از سیستم‌های پرتاب موشک چند منظوره پرتاب کرده است.

این مرز دریایی شرقی در مقایسه با مرز دریایی مورد مناقشه غربی دو کره کاملا مشخص شده است. این مرز دریایی غرب در سال‌های اخیر بارها صحنه چندین درگیری دریایی خونین میان دو کره بوده و هر دو کشور در اوایل سال جاری میلادی در نزدیکی این مرز دریایی دست به تبادل آتش زده‌اند.

کره شمالی اگرچه اقداماتی را در راستای کاهش تنش‌های بین دو کره پیشهاد کرده اما اخیرا به صورت غیر عادی دست به انجام تعداد بسیار زیاد آزمایش‌ موشکی و راکتی زده است.

کره جنوبی اوایل امروز گفت: کره شمالی با برگزاری مذاکرات در روز سه شنبه در یکی از روستاهای مرزی برای صحبت درباره شرکت پیونگ یانگ در بازی‌های قریب الوقوع آسیایی در سئول موافقت کرده است.

انتهای پیام

کد N391312

وبگردی