آفتاب
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

دولت فورا یا یارانه را کم کند یا یارانه‌بگیران را/ کسری 7000میلیاردی دامن تولید وسلامت را می‌گیرد

دولت فورا یا یارانه را کم کند یا یارانه‌بگیران را/ کسری 7000میلیاردی دامن تولید وسلامت را می‌گیرد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به کسری بودجه 7000 میلیاردی دولت در پرداخت یارانه نقدی به همه متقاضیان گفت: ضرب الاجل اجرای قانون بودجه از زمان ابلاغ آن آغاز می شود، بر اساس قانون بودجه دولت موظف است از ابتدای سال 93 صرفا به افراد متقاضی که به تشخیص دولت نیازمند باشند یارانه نقدی پرداخت کند.

اسماعیل جلیلی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر در واکنش به اظهارات معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور مبنی بر اینکه ضرب الاجلی در قانون برای حذف غیر مستحق ها از دریافت یارانه نقدی تعیین نشده است، گفت: بر اساس قانون بودجه دولت موظف است از ابتدای سال 93 به افراد متقاضی که به تشخیص دولت نیازمند باشند یارانه نقدی پرداخت کند.

نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ضرب الاجل اجرای قانون بودجه از زمان ابلاغ آن آغاز می شود هر چند دولت 3 ماه فرصت دارد آیین نامه اجرایی قانون بودجه را تدوین کند.

وی اظهار داشت: دولت برای پرداخت یارانه نقدی 7 هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد و افزایش اندک قیمت ها نمی تواند افزایش هزینه های ناشی از پرداخت یارانه به همه افراد را پوشش دهد. بنابراین دولت یا باید تعداد یارانه بگیران را کاهش داده و یا میزان یارانه افراد را کاهش دهد تا کسری بودجه خود را پوشش دهد.

عضو کمیسیون برنامه وبودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وزیر اقتصاد در مجلس اعلام کرد که افراد پر درآمد شناسایی شدند و برنامه دولت حذف این افراد از دریافت یارانه نقدی است.

وی تاکید کرد: دولت برای پرداخت سهم تولید، سلامت و بیمه بیکاری در صورت عدم حذف دهک های پر درآمد بودجه ای در اختیار ندارد بنابر این مانند سال های گذشته سهم این بخش ها هم پرداخت نخواهد شد.

عضو کمیسیون حمایت از تولید ملی ادامه داد: اگر دولت می خواهد به تمام افراد متقاضی یارانه پرداخت کند به چه علت در اوایل سال جاری آمارگیری در این زمینه انجام داد.

به گزارش مهر، اوایل سال جاری دولت اعلام کرد افراد متقاضی دریافت یارانه نقدی ثبت نام کنند. افراد باید برای ثبت نام برای دریافت یارانه نقدی اطلاعات اقتصادی خود را نیز ثبت می کردند.

علاوه بر این بر اساس تبصره 21 قانون بودجه سال 93 یارانه نقدی صرفاً به سرپرستان خانوار‌های متقاضی که به تشخیص دولت نیازمند دریافت یارانه باشند، پرداخت می‌شود (کسانی که مجموع درآمد سالانه آنها کمتر از رقم تعیین شده توسط دولت باشد) و افراد متقاضی دریافت یارانه نقدی باید در موعد تعیین‌شده به مراکز ثبت‌نام مراجعه نمایند. چنانچه پس از تحقیق مشخص شود که اشخاص با درآمد بیشتر از مبلغ فوق اقدام به دریافت یارانه کرده‌اند به‌میزان سه برابر یارانه دریافتی جریمه می‌شوند.

کد N391285

وبگردی